تاسیس بانک قرض‌الحسنه بانوان؛به زودی

بینا- دبیرکل اتاق تعاون ایران از انجام مراحل مقدماتی تاسیس بانک قرض‌الحسنه بانوان و صدور مجوز آن در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش بینا،داریوش پاک‌بین به ایسنا گفت: پیشنهاد تاسیس بانک قرض الحسنه بانوان با شرایط ویژه را قبلا به بانک مرکزی داده بودیم که مراحل اولیه آن طی شده و کارهای مقدماتی‌اش در دست انجام است و هم اکنون در مرحله صدور مجوز اولیه از سوی بانک مرکزی قرار دارد.
وی درباره طرح تجمیع تعاونی‌های اعتبار و تشکیل تعاونی‌های اعتبار سهامی عام نیز، گفت: این طرح هنوز به جریان نیفتاده چون منتظر درخواست و اعلام آمادگی تعاونی‌ها برای تجمیع هستیم.
دبیرکل اتاق تعاون ایران در ادامه از برخی حرکتها در جهت تضعیف تعاونی‌های اعتبار و تلاش برای انحلال و ادغام آنها انتقاد کرد.
وی گفت: در شرایطی که برخی از بانکها با مفسده روبرو می شوند و خبر اختلاس‌های چند میلیاردی به یکباره تمام مملکت را تحت شعاع قرار می دهد تلاش می شود تا این اتفاق را در افکارعمومی کمرنگ کنند ولی وقتی یک تعاونی اعتبار کمی دچار مشکل می شود بلافاصله کمر به انحلال و ادغام آن می بندند.
به اعتقاد پاک‌بین تاکنون هیچ تعاونی اعتباری نبوده که در حجم بسیار بالایی نقدینگی جا به جا کرده باشد و در مفسده و اختلاس بیفتد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.