تاسیس ستادهای مبارزه با قاچاق محصولات فرهنگی در ۲۱ استان

۲۰ آبان ،

تهران / واحد مرکزی خبر / فرهنگی/۰۸/۲۰
دبیر ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشــــــاد اسلامی گفت: تاکنون ستادهای استانی مبارزه با تولید و عرضه غیرمجاز آثار فرهنگی در۲۱استان کشور تاسیس شده است.
سعید جابری انصاری در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: تلاش برای سلامتی بازار عرضه تولیدات محصولات فرهنگی، رصد فعالیت های غیرمجاز و جلوگیری از ورود و عرضه محصولات قاچاق از جمله اهداف تشکیل این ستادهای استانی است.
وی اضافه کرد: با فعالیت مشترک ستاد صیانت از آثار فرهنگی و نیروی انتظامی از ابتدای سال تا پایان شهریور بیش از۵۲ میلیون لوح فشرده غیرمجاز در سراسر کشور ضبط شده است.
دبیر ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال۹۰ نیز بیش از۹۰میلیون لوح فشرده غیرمجاز ضبط شده بود.
جابری انصاری گفت: علاوه بر میزان گردش مالی قابل توجه این بازار قاچاق باید نگاه جدی به بازتاب روحی و روانی این فعالیت های در عرصه ارزشی و فرهنگی جامعه و همچنین زیان های فراوان مالکان آثار داشته باشیم.
دبیر ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد؛ با گسترش فعالیت های ستادهای استانی، همکاری همه نهادهای فرهنگی و فرهنگ سازی مناسب در بین مردم برای نخریدن آثار غیرمجاز در بازار، شاهد کم رونق شدن فعالیت قاچاق محصولات فرهنگی باشیم.
صدا و تصویر دارد


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.