تاسیس معاونت جدید طب ایرانی در وزارت بهداشت درمان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رحیمی عصر امروز چهارشنبه در مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه و جشنواره ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران، نمایشگاه ملی گیاهان دارویی را یکی از مهمترین نمایشگاههای کشور عنوان کرد که سابقه طب ایرانی را به نمایش گذاشته و بر راه اندازی دانشکده‌های طب سنتی در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تاکید کرد.

وی با بیان اینکه به زودی سازمانی تحت عنوان سازمان طب ایرانی با تاسیس معاونتی جدید در این حوزه در وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی راه اندازی خواهد شد ادامه داد: معاونت طب ایرانی وزارت بهداشت مسئول ساختن و فرآوری داروهای گیاهی در کشور خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهور راه اندازی کارخانه‌های فرآوری گیاهان دارویی در تمام استان‌ها و صادرات این محصولات را ضروری ارزیابی کرد و گفت: بیشتر کشورهای پیشرفته، داروهای گیاهی را جایگزین داروهای شیمیایی کرده‌اند و از سوی دیگر داروهای شیمیایی خود را با قیمت گزاف به کشورهای درحال توسعه صادر می‌کنند.

رحیمی بر راه اندازی نهضت طب ایرانی و سنتی در کشور و نیز مطب های ایرانی و سنتی تاکید کرد و افزود: با شکل گیری این نهضت در عرصه طب ایرانی و سنتی، اشتغال فراوانی درکشور به وجود خواهد آمد. همچنین باید داروخانه‌های گیاهی در تمامی استان‌ها تاسیس شده و عطاری‌های قدیم ساماندهی شوند.

وی خاطرنشان کرد: با شکل گیری این نهضت، گیاهان دارویی هریک از استان‌های کشور معرفی شده و نحوه شناسایی، جمع‌آوری، دسته‌بندی،‌ فرآوری گیاهان دارویی در تمامی استان‌ها آموزش داده خواهد شد.

رحیمی با بیان اینکه ما معتقد به معارضه با طب جدید نیستیم گفت: ایران نیز باید مانند سایر کشورهای صاحب تمدن نظیر چین و هند به طب ایرانی و سنتی بازگردد و در صورتی که رقابت بین دو طب سنتی و جدید برقرار شود شکوفایی برای کشور حاصل خواهد شد.

وی کسب مجوز ۷۰ نوع داروی گیاهی در کشور را بسیار ناچیز ارزیابی و بر گسترش اعطای مجوز تولید داروهای گیاهی تاکید کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.