تاسیس پایگاه طالبان در سوریه ؛ مهر تاییدی بر دخالت بیگانگان در بحران دوسال اخیر

فروردین ۱۴۰۳

فیاضی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: تاسیس پایگاه طالبان در سوریه این امر که جنگ داخلی سوریه، جنگ مردم علیه نظام این کشور نیست را بیش از پیش تثبیت می‌کند؛ چراکه مسببین اصلی جنگ داخلی سوریه تروریست‌های تحت حمایت کشورهای قدرتمند غرب و بیگانگان می باشند.

 

“سید جلال فیاضی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدام اخیر گروه تروریستی طالبان مبنی بر تاسیس پایگاه در سوریه، گفت: موضوع دخالت بیگانگان و گروه‌های تروریستی در بحران سوریه، موضوعی کاملا آشکار و روشن است چراکه اشخاصی از ملیت‌های مختلف در این کشور علیه حکومت فعلی این کشور به اقدامات جنایت‌کارانه و تروریستی دست می‌زنند.

 
وی در ادامه افزود: گروه تروریستی طالبان گروهی با نگاهی کاملا قشری‌گرایانه به اسلام و به دور از هرگونه نزدیکی با اصول و مبانی اسلام به ادامه فعالیت‌های تروریستی و جنایتکارانه‌شان در منطقه اقدام می‌کنند.
 
فیاضی تصریح کرد: تاسیس پایگاه طالبان در سوریه این امر که جنگ داخلی سوریه، جنگ مردم علیه نظام نیست را بیش از پیش تثبیت می‌کند؛ چراکه مسببین اصلی جنگ داخلی سوریه تروریست‌های تحت حمایت کشورهای قدرتمند غرب و بیگانگان می باشند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از صاحب‌نظران بر این باورند که گروه‌های تروریستی طالبان و القاعده تحت حمایت آمریکا به اقدامات جنایتکارانه و تروریستی در منطقه دست می‌زنند، اظهار داشت: تاسیس پایگاه طالبان در سوریه مهر تثبیتی بر ادعای ادعای صاحب‌نظران غربی و منطقه‌ای خواهد بود.

فیاضی با بیان اینکه تغییرات در کشورها هیچ‌گاه از لوله تفنگ ترورریست‌ها و بیگانگان ایجاد نخواهد شد، افزود: به طور قطع ملت سوریه باید از مسیر صندوق‌های رأی و از طریق دموکراسی برای سرنوشت کشورشان تصمیم‌گیری کنند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با تاکید بر اینکه کشورهای مدعی مردم‌سالاری به گونه‌ای رفتار نکنند که تا همین اندازه حیثیتی که دارند زیر سؤال نرود، خاطر نشان کرد: بیگانگان و قدرت‌های غربی باید به دور از هرگونه دخالت بی‌جا در امور داخلی سوریه تعیین سرنوشت این کشور را به دست ملت این کشور  بسپارند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.