تاکید بر ضرورت ورود واحد حقوقی استانداری به پرونده‌های مهم دستگاه‌های اجرایی

رییس شورای قضایی استان کرمان گفت: تقویت واحدهای حقوقی و حراست هر اداره توسط مدیران نقش به‌سزایی در سلامت آن اداره و پیشگیری از وقوع جرم دارد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علی توکلی در دومین شورای هماهنگی نظارت بر امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان کرمان تصریح کرد: پیشگیری از جرم، بزه و فساد نیازمند تدبیر و برنامه‌ریزی است و حضور پررنگ مدیر در اداره در کنار تقویت واحد حراست و حقوقی کمک شایانی به تحقق این امر خواهد کرد.

وی افزود: تهیه قراردادهای خوب و اصولی، تدوین لوایح مستحکم و دادخواست‌های کامل و همچنین ارائه مشاوره‌های اثر گذار در سایه فعالیت جدی یک واحد حقوقی قوی امکان‌پذیر است.

رییس کل دادگستری استان کرمان، محکومیت بسیاری از ادارات در محاکم را ناشی از ضعف عملکرد واحدهای حقوقی دانست و اظهار کرد: بسیاری از پرونده‌های ادارات یا به صورت کامل پیگیری نمی‌شود یا دفاع خوبی صورت نمی‌گیرد.

توکلی خاطرنشان کرد: باید مدیران به این باور برسند که بدون نظر و مشاوره با واحد حقوقی خود عملی انجام ندهند.

وی همچنین ورود واحد حقوقی استانداری به پرونده‌های مهم دستگاه‌های اجرایی را خواستار شد و گفت: وقتی پرونده مهمی در اداره‌ای تشکیل می‌شود، چنانچه واحد حقوقی استانداری به موضوع ورود کند امکان محکومیت اداره بسیار کمتر می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.