تاکید عضو کمیسیون انرژی مجلس بر توسعه جایگاههای “CNG” در تمام کشور

۱۸م دیماه ،

عضو کمیسیون انرژی گفت:‌ با توجه به تولید بالای خودرو در کشور و افزایش روزافزون آن، باید نسبت به تاسیس جایگاه‌های سوخت “CNG” اقدام شود.

حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به کمبود جایگاه‌های CNG و صف‌های طویل برای سوخت‌گیری در این جایگاه‌ها گفت: با توجه به تولید بالای خودرو در کشور و افزایش روزافزون آن در سطح شهرها، تاسیس بیشتر جایگاه‌های سوخت CNG  باید در دستور کار قرار گیرد چرا که CNG جایگزینی مناسب برای سوخت‌های فسیلی است لذا باید مدنظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در تشریح مشکلات عدم توسعه جایگاههای CNG، تصریح کرد: به صرفه نبودن سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ظرفیت محدود در تامین منافع آنها، انگیزه‌های بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری را کم کرده است.

وی با بیان اینکه دولت باید اهتمام بیشتری را در تاسیس جایگاه‌های CNG داشته باشد، اظهار داشت:‌اختصاص بسته‌های حمایتی و واگذاری تسهیلات بانکی در تمام نقاط کشور به گونه‌ای که سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی به صرفه باشد باید مدنظرمسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

موسوی‌نژاد در پایان با اشاره به مزیت‌های جایگزینی CNG در مقایسه با بنزین خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در مصرف سوخت و انرژی، کاهش آلودگی هوا و … از مهمترین مزیت های سوخت CNG است لذا هتمام ویژه دولت به آن در توسعه کشور موثر است.

 انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.