تاکید بر بهره‌گیری از هنر سینما و هنرهای تجسمی در ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی

جلسه شورای مهندسی فرهنگی/

جلسه ۱۲۷ شورای مهندسی فرهنگی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش هنرآنلاین، دکتر محمد اسحاقی در تشریح دستور این جلسه گفت: تاکید بر شناسایی و تقویت هنرهای سنتی، به‌عنوان یکی مزیت‌های مهم بخش‌های هنری کشور و پشتیبانی مالی و معنوی پیشکسوتان حوزه هنر به‌طور عام و هنرهای سنتی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر شورای مهندسی فرهنگی افزود: تقویت اخلاق حرفه‌ای و اسلامی در بخش هنر، توجه به تولید علم و نظریه اسلامی در حوزه‌های فلسفه اخلاق، فقه اجتماعی هنر، نظریه‌پردازی و تولید دانش در عرصه‌های مختلف هنر اسلامی نیز از دیگر محورهای مورد تاکید در این جلسه بود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بازطراحی و احیای هنرهای تجسمی در نظام فرهنگی، فکری تمدن اسلامی ایرانی و برنامه‌ریزی برای ورود این هنرها با مضامین اسلامی ایرانی در متن زندگی مردم و تقویت آنها در جهت ارزش‌های الهی و انسانی نیز از دیگر نکات مهم مصوب در جلسه شورای مهندسی فرهنگی بود.

وی گفت: توجه به معماری اسلامی ایرانی در شهرها و سازه‌های شهری و نقش این سازه‌ها در انتقال ارزش‌ها و تعیین سهم ایران در ۲۰ سال آینده در بازار جهانی در بخش فیلم، نقاشی و آثار هنری از دیگر نکات مطرح شده در این جلسه بود.

دکتر اسحاقی افزود: اعضا پس از بحث و بررسی در این مورد، بر بهره‌گیری از هنر سینما و هنرهای تجسمی در ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی تاکید کردند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در بحث تولید آثار فاخر سینمایی؛ حمایت و تقویت از جریان تولید فیلم در تمام مراحل اعم از تولید ادبیات نمایشی، فیلم نامه، ساخت فیلم و اکران با توجه به ارزش‌های اسلامی ایرانی از تصویب گذشت.

دکتر اسحاقی گفت: در ادامه جلسه، پشتیبانی از توسعه سینمای معرفت‌زا و بصیرت‌بخش ضمن رعایت معیارهای حرفه‌ای سینما و ایجاد زمینه و انگیزه برای فعالیت نهادهای حامی سینمای حرفه‌ای، مورد تصویب قرار گرفت.

وی در پایان نیز افزود: همچنین مقرر شد در جلسه آینده بخش‌های دیگری از اقدامات ملی این راهبرد کلان در مورد هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، ادبیات داستانی، معماری و موسیقی، پس از تکمیل از تصویب بگذرد.

انتهای پیام/۳۱/۳۴
 


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.