تاکید وزیر نفت بر حرکت به سمت سبد انرژی ترکیبی

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ‘رستم قاسمی’ عصر چهارشنبه در همایش توسعه فناوریهای انرژی کارآمد و تجدیدپذیر صنعت نفت افزود: با این که تلاش های زیادی برای جایگزینی انرژی های تجدید پذیر به جای انرژی های فسیلی در سراسر جهان صورت می گیرد، اما کماکان بیش از ۵۰ درصد انرژی دنیا متعلق به انرژی های هیدروکربوری است.

وی با اشاره به ظرفیت های جغرافیایی کشور و امکان استفاده از انرژی های بادی و خورشیدی گفت: با توجه به محدود بودن ذخایر فسیلی، حرکت به سمت استفاده از این نوع انرژی ها اجتناب ناپذیر است.

وزیر نفت اظهار کرد: با توجه به کشف ذخایر بزرگ نفت و گار دنیا و بعید بودن کشف ذخایر جدید، به نظر می رسد، ذخایر بسیاری از کشورها رو به اتمام است و آن ها بجای انرژی های هیدروکربوری بدنبال انرژی های تجدیدپذیر هستند.

وی تصریح کرد: روش های استفاده از انرژی باید بهینه شود تا شدت مصرف که قابل قیاس با هیچ کشوری نیست منطقی شود.

وی با اشاره به این که، تا کنون ۶۰۰ میلیارد بشکه نفت درجا در میادین نفتی کشور شناسایی شده است، اظهار کرد: یک درصد از این ذخایر نزدیک به بودجه پنج سال کشور ما است.

وزیر نفت اضافه کرد: بسیاری از الزامات نظیر منابع مالی، دانشگاه ها و پژوهشگاه ها برای دستیابی به انرژی های نو مهیا است و تنها به یک برنامه ریزی مدون نیاز است.

اقتصام**۹۱۸۹**۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۴۸۴۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.