تالیا و جشن بی‌صدای ارتقا به نسل ۳

۰۹اردیبهشت،

موبنا – دانیال رمضانی – تالیا دیگر آن پیمانکار پرسروصدای سال‌های اول راه‌اندازی نیست. پیمانکاری که خوب آغاز کرد و حالا دیگر از حال و بارش خبری در دست نیست.
اگرچه این اپراتور آرام در یک سال اخیر تحولات مهمی را پشت سر گذاشته که اتفاقا تا حدودی از دید رسانه‌ها نیز مخفی مانده است.
در اولین خبر پیرامون تالیا در سال قبل آمده بود” به دنبال تمدید قرارداد ۱۰ ساله تالیا، این شرکت متولی بهره‌برداری از شبکه تلفن‌همراه روستایی(WLL) نیز شد.
بر این اساس انتظار می‌رود که به زودی تمامی روستاها و راه‌های منتهی به آنها به شبکه تالیا متصل شده و به این ترتیب پوشش این اپراتور کشوری شود. خبری که برای مشترکان تالیا خوشایند خواهد بود به نحوی که بسیاری سال ۹۲ را سال خوب برای مشترکان تالیا می‌دانند.
اما در حالی که تالیا خبر فوق را چندان در رسانه‌ها پررنگ و منعکس نکرده بود خبر دیگری دربارهٔ تالیا مخابره شد. البته این خبر نیز از شرکت تالیا به خارج درز نکرد بلکه این بار مدیر عامل شرکت مخابرات کرمان بودکه خبر مهم ارایه خدمات نسل ۳ از سوی تالیا را اعلام کرد.
به گفته وی سیم‌کارت‌های تالیا ماه جاری در کرمان توزیع می‌شود و به‌زودی سومین نسل تلفن همراه در این استان زنگ می‌خورد. وی افزود: در ماه‌ جاری سیم‌کارت‌های تالیا توسط شرکت مخابرات در کرمان توزیع و سومین نسل تلفن همراه در این استان فعال می‌شود.
این مقام مسوول در شرکت مخابرات با اشاره به اینکه تاکنون شبکه تلفن همراه تالیا در ۴۰ درصد نقاط استان کرمان فعال شده است، عنوان کرد: این نسل تلفن همراه در شهرهای کرمان، رفسنجان، بم، سیرجان، جیرفت و روستاهای دارای خط تلفن همراه فعال شده است.
به این ترتیب ملاحظه می‌شود که تالیا بسترهای ارتباطی برای ارایه خدمات پیشرفته را از مدت‌ها قبل فراهم کرده بی‌آنکه کسی در جریان این تحولات باشد.
لذا در شرایطی که اپراتورهای اول و ایرانسل در گیر و دار ورود به کورس رقابت با رایتل و اتمام دوره انحصار این اپراتور می باشند، تالیا بی سر و صدا جشن ارتقا به نسل ۳ خود را هم برگزار کرده و به زودی اقدام به واگذاری سیمکارت‌های خود نیز می‌کند.
به هر حال مشخص نیست سیاست سکوت تالیا در موارد مذکور چیست اما جای رسانه‌ها در بهره‌برداری از خدمات نسل ۳ وجشن ارتقای این اپراتور خالی بود.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.