تامین منابع مالی با ورود “سرمایه های خارجی”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

ورود سرمایه گذاری های خارجی، منافع متقابلی را برای کشورهای میزبان و سرمایه گذاران بین المللی خواهد داشت به طوریکه با جذب سرمایه های خارجی می توانیم کمبود منابع مالی کشور را جبران کنیم.

حسین وکیلی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان مطب فوق گفت: انتقال سرمایه و جذب سرمایه خارجی برای توسعه کشورهایی که دسترسی به منابع کافی ندارند یکی از سیاست های درستی است که مسولان از ان استفاده می کنند.

وی افزود: جذب و تشویق سرمایه گذاران خارجی به کشور علاوه بر تامین مالی می تواند سبب ارتقای دانش فنی و ورود فناوری های روز می شود.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه برای ورود سرمایه های خارجی به کشور باید بستری فراهم شود که به سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در ان کشور اطمینان دهد افزود: بهبود روابط بین الملل و تسهیل قوانین و مقررات از جمله نیازهای کشور برای تشویق و جذب این سرمایه ها است.

وکیلی بیان کرد: سرمایه می تواند بخش تولید را تحریک کند و با افزایش تولید، سبب رشد تجارت، بهبود سطح زندگی مردم و رشد و توسعه اقتصادی شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که امنیت سرمایه گذاری در کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای در حال گذار، تضمین شده و بستر قانونی لازم فراهم شود سرمایه گذاران بین الملل میل و رغبت بیشتری برای حضور در این گونه بازارها خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از سرمایه های خارجی به کشورهای میزبان نیز فرصت بهره گیری از مزیت های نسبی، رشد اقتصادی، اشتغال زایی و دستیابی به دانش و فناوری روز برای تولید کالاهای رقابتی در عرصه بین المللی را می دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.