تامین منابع مالی طرح های آب و برق کشور

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

بانک کشاورزی برای تامین مالی طرح های آب و برق، با وزارت نیرو همکاری می کند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، نشست مشترک وزیر نیرو و شماری از معاونان و مدیران این وزارتخانه با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک کشاورزی در ساختمان ستادی وزارت نیرو برگزار و راههای گسترش همکاری بررسی شد.

در این نشست، وزیر نیرو با بیان اینکه این وزارتخانه در استفاده از منابع مالی خارجی در کشور پیشگام بوده است، اظهار داشت: وزارت نیرو امیدوار است از همکاری بانک کشاورزی در اجرای برخی از طرح ها مانند شبکه های آبیاری و زهکشی سراسر کشور، شبکه آبیاری و زهکشی چمشیر، انتقال آب سولکان به دشت انار – رفسنجان از محل فاینانس چین و معرفی این طرح ها به صندوق توسعه ملی بهره مند شود.

مجید نامجو مجموع این طرح ها را ۱۳ پروژه با نیاز ریالی حدود ۳۵۰ میلیارد ریال و نیاز ارزی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو اعلام کرد.

وی گفت: شماری از این طرح ها ازجمله چهار طرح شامل تصفیه خانه فاضلاب غرب تهران، فاضلاب جزیره ابوموسی، نیروگاه های زنجیره ای پلرود و آب شیرین کن بندر عباس در اولویت قرار دارد تا با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی، هر چه سریعتر این طرح ها اجرا شود.

ارائه تسهیلات برای اجرای طرح های در حال تکمیل آب برای  توسعه بخش کشاورزی به میزان پنج هزار میلیارد ریال از دیگر پیشنهادهای وزیر نیرو برای همکاری بانک کشاورزی با این وزارتخانه بود که مورد تایید مدیرعامل بانک کشاورزی قرار گرفت.

محمد طالبی با بیان اینکه وزارت نیرو در نزد بانک کشاورزی از جایگاه خوبی برخوردار است، اضافه کرد: وزارت نیرو از ظرفیت های علمی و فنی و اجرایی بالایی برخوردار بوده و برای به ثمر نشاندن اهداف خود، برنامه ریزی های خوبی داشته است و بانک کشاورزی نیز تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا برای توسعه کشور با وزارت نیرو همکاری کند.

نامجو هم در پایان به تشکیل کمیته های ویژه ای برای پیگیری و پیشبرد این پیشنهادها اشاره کرد و گفت: امیدواریم هرچه سریعتر موارد پیشنهادی با همکاری هر دو طرف اجرایی شود./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.