تامین ۱۵ درصد کل مالیات کشور از محل ارزش افزوده/شاخص ضریب نفوذ بیمه به ۲ درصد رسید

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: شیب وصول مالیات های ارزش افزوده قابل ملاحظه است و ۱۵ درصد از کل مالیات های کشور از این محل تامین می شود.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، داود منظور اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده را از دستاوردهای دولت دانست و افزود: با اجرای طرح تحول مالیاتی که در هفته های اخیر رو نمایی شد و فعال شدن پایگاه اطلاعاتی مالیاتی شاهد افزایش وصول مالیات و کاهش فرار مالیاتی خواهیم بود.
 
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: توسعه بازار سرمایه به عنوان یکی از موفقیت های بزرگ دولت قابل ارزیابی است به نحوی که تعداد سهامداران به بیش از شش میلیون سهامدار افزایش یافته است.
 
وی با بیان آنکه، مردم منابع خود را به بازار سرمایه سوق داده اند، افزود: تنوع ابزارهای مالی بازار سرمایه ، رشد بازدهی و افزایش نظارت برای جلوگیری از ریسک سرمایه گذاران از دلایل بهبود بازار سرمایه است.

به گزارش ممتاز به نقل از شادا؛ منظور در مورد دستاوردهای حوزه گمرک نیز اظهار کرد: اجرای طرح تحول نظام گمرکی و به ویژه الکترونیکی کردن پرونده ها و فرآیندهای گمرکی از دستاوردهای مهم این بخش بوده به نحوی که زمان ترخیص کالا کاهش مناسبی یافته است.
 
وی ادامه داد: صنعت بیمه نیز در سال های قبل گسترش قابل ملاحظه ای را در ضریب نفوذ بیمه ای تجربه کرده و شاخص ضریب نفوذ بیمه از ۱.۲ درصد در سال ۸۴ به دو درصد افزایش یافته است.
 
 معاون وزیر امور اقتصادی ودارایی در ارتباط با واگذاری سهام شرکت های دولتی نیز عنوان کرد: با اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی واگذاری ها با سرعت بالایی در سال های اخیر انجام شد و موضوع سهامداری عمومی از طریق سهام عدالت با هدف توزیع عادلانه ثروت ، صورت گرفته است .
 
به گفته وی، وزارت امور اقتصادی و دارایی در حوزه های مرتبط با زیرمجموعه های خود در سال های اخیر تحول ها و نوآوری های قابل ملاحظه ای را تجربه کرده است.
 
وی دربارهٔ وضعیت تسهیلات دهی بانک جهانی به ایران نیز اظهار داشت: کشورهای اروپایی روابط خود را به لحاظ اعطای تسهیلات به ایران در دو سه سال اخیر کاهش داده است.
 
معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران از اعضای موثر بانک جهانی است تلاش شده تا خطوط اعتباری فعال شود که البته تاکنون به نتیجه نرسیده ایم.
 
منظور افزود: با این وجود مسئولان و نماینده ایران در بانک جهانی تلاش های لازم را برای رفع موانع انجام می دهند تا ایران نیز بتواند از خطوط اعتباری این بانک استفاده کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.