تامین ارز ۱۸۰۰تومانی برای بنگاه‌ها

بینا- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم نظارت بر نحوه تخصیص ارز، از طرح مشترک مجلس و دولت به منظور تامین ارز با قیمت ۱۸۰۰ تومان برای واحدهای اشتغالزا خبر داد.

به گزارش بینا، ارسلان فتحی پور در بیان راهکارهایی جهت ساماندهی وضعیت فعلی اقتصادی کشور، به مهر اظهار داشت: بانک مرکزی باید بدون تعلل ارز با قیمت ۱۲۲۶ تومانی (ارز مرجع) را در اختیار واردکنندگان کالاهای اساسی و دارو قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است طوری برنامه ریزی نماید که امکان دسترسی آسان و عادلانه به کالاهای اساسی که با ارز مرجع وارد می شوند برای همه مردم به ویژه دهک های پائین جامعه فراهم شود، گفت: همچنین این وزارتخانه وظیفه دارد بر نحوه واگذاری ارز به صورت دقیق نظارت کند تا بازار سیاه ارز در کشور به وجود نیاید.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: براین اساس نظارت باید به گونه ای باشد که جلوی سوء استفاده افرادی که چندماه گذشته کالاهای خود را با قیمت ارز دولتی یا ارز آزاد در آن مقطع به کشور وارد کرده اند و هم اکنون کالاهای خود را با قیمت ارز امروز می فروشند، گرفته شود.
وی در ادامه به تازه ترین برنامه کمیسیون اقتصادی مجلس اشاره کرد و افزود: مجلس بنا دارد با همکاری بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد ارز واحدهای صنعتی و تولیدی به خصوص واحدهایی که حجم اشتغال زایی بالایی در کشور دارند، ارز با قیمت ۱۷۰۰تا ۱۸۰۰تومان تامین نماید.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.