تامین اعتبار تغذیه دانشجویی معضل جدید پیش‌روی دانشگاه‌ها

125-14.jpg

رییس دانشگاه شیراز گفت: در شرایط فعلی تامین مواد غذایی و اعتبار مورد نیاز برای تهیه آن مشکل جدی دانشگاه شیراز است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، محمد موذنی در گردهمایی مسئولان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان فارس اظهار کرد: برخی مشکلات موجود در دانشگاه‌ شیراز عمومی است اما مشکل جدیدی که برای دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه شیراز به وجود آمده، تامین مواد غذایی برای دانشجویان است.

وی افزود: زمانی مواد غذایی اصلی با کمترین هزینه و به راحتی برای دانشجویان تامین می‌شد در حالی که اکنون باید مواد غذایی از بازار تهیه شود و این نوع تهیه مواد غذایی هزینه‌های گزافی به دنبال دارد.

رئیس دانشگاه شیراز تصریح کرد: صندوق رفاه دانشگاه شیراز ۶۶۰ میلیون تومان برای تامین مواد غذایی ارایه کرده این در حالی است که امسال برای تامین غذای دانشجویان، رقم دو میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی گفت: با وضعیت ایجاد شده در سال جاری باید رقم شش میلیارد تومان برای تامین مواد خوراکی دانشجویان هزینه کرد اما این میزان در بودجه دیده نشده است.

موذنی تصریح کرد: نسل جوان نسل پرنشاط و پرهیجانی است و به دنبال کمبودها واکنش نشان می‌دهد و امکان این وجود دارد که به دنبال معضلات موجود، تجمع صورت گیرد بنابراین امیدواریم مسایل دانشگاه به شکل ویژه بررسی شود.

رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه مسئولان باید توجه داشته باشند که برای رشد و تعالی کشور توجه به معضلات دانشجویان ضرورتی انکارناپذیر است، خاطرنشان کرد: در حوزه سیاسی، نظام جمهوری اسلامی الهام‌بخش کشورهای دنیا است و بخشی از این حرکت نیز به فعالیت‌های دانشجویان تعلق دارد.

رئیس دانشگاه شیراز گفت: در حال حاضر ۱۳۳ واحد دانشگاهی با ۲۵۶ هزار و ۸۸۸ دانشجو در سطح استان فارس فعال است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۵۰ هزار دانشجو در مقطع کاردانی، ۱۸۶ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، ۲۰ هزار دانشجو در کارشناسی ارشد و ۹۶۰ دانشجو نیز در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند.

موذنی اظهار کرد : هم‌اکنون یک هزار و ۹۹۰ نفر عضو هیات علمی تمام وقت داریم و در مجموع ۱۱ هزار و ۲۴۵ استاد در دانشگاه‌های استان فارس فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.