تامین امنیت انتخابات با ۳۰۰ هزار پلیس

۰۷خردادماه،

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا حدود ۳۰۰ هزار نیروی انتظامی در سراسر کشور امنیت انتخابات را تامین می کنند.

ممتازنیوز: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا حدود ۳۰۰ هزار نیروی انتظامی در سراسر کشور امنیت انتخابات را تامین می کنند.

سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران در بجنورد، عنوان کرد: خراسان شمالی از جمله استان های امن کشور محسوب می شود و در زمینه های مختلف امنیتی و انتظامی در رده های برتر کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه این استان از نظر میزان ارتکاب جرایم خشن در رده های آخر کشور جای گرفته است، اظهار داشت: با وجود اینکه در برخی از استان های کشور سال قبل میزان جرائمی نظیر سرقت افزایش یافت اما در خراسان شمالی میزان سرقت کاهش چشمگیری داشت.

سردار احمدی مقدم در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه نیروی انتظامی با همکاری مردم و با به کارگیری تمام توان خود برای ارتقا امنیت، آماده برگزاری انتخاباتی باشکوه است، افزود: وظیفه نیروی انتظامی در انتخابات، برقراری امنیت با رعایت کامل بی طرفی و عدم دخالت در امور سیاسی است.

وی اضافه کرد: در انتخابات پیش رو حدود ۶۷ هزار شعبه اخذ رای در کشور فعال خواهد بود و به طور میانگین نیز در هر یک از این شعبات سه الی چهار نیروی انتظامی وظیفه تامین امنیت را بر عهده خواهند داشت.

سردار احمدی مقدم با اشاره به اینکه علاوه بر این تعداد، حدود ۵۰ هزار نیروی انتظامی نیز در بخش های پشتیبانی انتخابات فعالیت می کنند، گفت: در مجموع حدود ۳۰۰ هزار نیروی انتظامی امنیت انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در سراسر کشور تامین می کنند.

فرمانده ناجا در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت تبلیغاتی غیرقانونی برخی از کاندیداهای رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه فعالیت ستادهای غیرقانونی انتخاباتی در کشور وجود ندارد، عنوان کرد: مطابق قانون با هرگونه فعالیت غیرقانونی ستادهای تبلیغاتی برخورد می شود اما نیروی انتظامی با برخی محافل و مجالس داخلی که توسط کاندیداهای احراز صلاحیت نشده انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود، برخوردی ندارد.

وی همچنین در مورد برگزاری میتینگ های انتخاباتی از جانب کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: میتینگ های انتخاباتی باید با اخذ مجوز انجام شود و در زمان ارائه مجوز برای برگزاری این میتینگ ها، هماهنگی های لازم در زمینه امنیت و مسائل ترافیکی، با نیروی انتظامی انجام می شود.

فرمانده نیروی انتظامی کشور، سه شنبه هفتم خرداد ماه سفر یک روزه ای به خراسان شمالی داشت و عصر این روز در مراسم شامگاه فرماندهی انتظامی استان حضور یافت.

خبرگزاری مهر


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.