تامین بی واسطه کاغذ مطبوعات از شنبه

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: کاغذ مطبوعات از روز شنبه بدون واسطه در اختیار روزنامه های سراسری قرار می گیرد.

محمدزاده در مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبر گفت: این کاغذها در مرحله اول برای روزنامه های سراسری در نظر گرفته شده است.
وی افزود: به دنبال نوسانات بازار ارز و سیاست های ارزی کشور ، کاغذ مطبوعات و کتاب هم تحت تاثیراین مسائل قرار گرفته است که ما در بخش مطبوعات بهترین راه حل را حذف واسطه ها در نظر گرفته ایم .
محمد زاده گفت: مطبوعاتی ها باید وقت خود را صرف تولید محتوا کنند و این موضوع نباید به حرفه اصلی آنها خدشه وارد کند .
معاون مطبوعاتی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نحوه تامین کاغذ مطبوعات گفت: در حال حاضر ۲۰ تا ۳۰ درصد کاغذ روزنامه ها از طریق کارخانه های داخلی تامین می شود و برهمین اساس ما می توانیم بخشی از کنترل قیمت را از داخل در دست بگیریم .
وی افزود: ما بعد از نشست های مختلف با مسئولان کارخانه چوب و کاغذ مازندران ، توانستیم توزیع کاغذ ایرانی ویژه مطبوعات  را  به موسسه نشرآوران که از زیر مجموعه های معاونت مطبوعاتی است بسپاریم و از روز شنبه ، اولین محموله این کاغذ ها به مدیران مسئول مطبوعات یا نمایندگان آنها تحویل خواهد شد .
محمد زاده افزود: با توجه به اینکه نیاز روزنامه های سراسری بیشتر است فعلا این کاغذ در اختیار آن ها قرار می گیرد.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بخشی دیگر از مطبوعات هم مانند هفته نامه ها و نشریات تخصصی از کاغذ تحریر و خارجی استفاده می کنند که ما برای تامین کاغذ این بخش هم از کارخانه چوب و کاغذ مازندران در خواست کرده ایم ، نهایت تولید خود را انجام دهد .
وی افزود: این مشکلات ، فرصتی را فراهم می کند تا در سال تولید ملی به فکر تامین نیازهای خود از طریق منابع داخلی بیفتیم .
وی گفت: یکی دیگر از مشکلات موسسه های مطبوعاتی در خصوص تامین کاغذ ، تعرفه گمرکی آنها بود که بعد از جلسه های مشترک با وزارت صنعت و معدن، تعرفه واردات کاغذ خارجی صفر شد .
محمد زاده افزود: مشکل دیگر ، ثبت سفارش کاغذ مبادله ای بود که  هم اکنون گشایش ثبت سفارش، صورت گرفته است و کاغذ با ارز مبادله ای در ردیف های ۵ و ۶ ثبت سفارش می شود .
وی گفت: در حال حاضر موضوعی که در بازار کاغذ وجود دارد گرانی نیست ، این است که قیمت کاغذ تثبیت نشده است و ما با این اقدام ها سعی داریم که جو روانی موجود در بازار را تعدیل کنیم .
محمد زاده اعلام کرد : از زمان اعلام این خبر به مطبوعات که کاغذ بدون واسطه به روزنامه های سراسری تخصیص پیدا می کند، جو روانی بازار تعدیل شده است و قیمت کاغذ به ثبات رسیده است .
وی افزود: مشکل اهالی مطبوعات ، گرانی کاغذ نبود ، بلکه مشکل اصلی نوسان قیمت بود که با این اقدام ، قیمت کاغذ تثبیت می شود.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.