تامین مالی تصفیه‌خانه آب سودان توسط بانک توسعه صادرات

۱۹م اسفند ،

تامین مالی تصفیه‌خانه آب سودان توسط بانک توسعه صادرات | چاپ |
یکشنبه ۲۰ اسفند ساعت ۱۲:۵۸

بینا- تصفیه‌خانه آب عطبره سودان به همت مهندسان ایرانی و تامین مالی ۱۷ میلیون دلاری بانک توسعه صادرات احداث و به بهره‌برداری رسید.
به گزارش بینا، این پروژه که همزمان با روز ملی سودان از سوی عمر البشیر رییس جمهوری این کشور به بهره‌برداری رسید، دومین پروژه تصفیه خانه آب است که از سوی  شرکت عمراب در سودان اجرا شده و دارای ظرفیت ۵۰ هزار مترمکعب است.
احداث تصفیه خانه آب دامر و عطبره نزدیک به ۱۷ میلیون دلار هزینه داشت که با تامین مالی بانک توسعه صادرات ایران، این پروژه به سرانجام رسیده است.
این گزارش می‌افزاید: بانک توسعه صادرات ایران، در تیرماه امسال، قرارداد تأمین مالی ساخت شش تصفیه خانه آب در سودان را از سوی پیمانکاران ایرانی امضا کرد. مجموع این قراردادها به ظرفیت ۳۲۰ هزارمترمکعب آب در روز و به مبلغ ۱۲۰ میلیون دلار پیشتر از سویی وکیلی مدیرعامل بانک توسعه صادرات و معاون وزیر اقتصاد سودان امضا شد.
این طرح از سوی پیمانکار ایرانی و در قالب صادرات خدمات فنی و مهندسی در شش شهر سودان اجرا می گردد که ضمن اشتغالزایی برای مهندسان و متخصصان ایرانی، برای کشورمان نیز ارزآوری خواهد داشت.
بر اساس این گزارش، حضور شرکت‌های فنی و مهندسی ایرانی و تامین مالی پروژه‌های انساندوستانه توسط بانک توسعه صادرات ایران در سودان، در سال‌های اخیر سبب شده تا بحران کمبود آب آشامیدنی برای مردم خارطوم تا حد قابل‌توجهی کاهش یابد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.