تامین مالی پروژه‌های نفتی از طریق صندوق تامین مالی

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

صندوق‌های سرمایه‌گذاری و اوراق مالی iبه منظور تامین مالی پروژه های نفتی منتشر می‌شود.

به گزارش تفسیری ایسنا علی سنگینیان، مدیرعامل تامین سرمایه امین با اشاره iبه برنامه های شرکت در جهتی تامین مالی پروژه های نفتی اظهار داشت: در این جهت دو اقدام مهم را در دستور کار داریم اول اینکه تامین مالی پروژه های بالا دستی از طریق خرید تجهیزات مثل دکل که برای توسعه مورد نیاز است از طریق اوراق iبهاداری از جمله صکوک انجام شود.

وی با اشاره iبه اینکه هم اکنون چندین پروژه را برای تامین مالی از طریق صکوک در دست داریم، خاطرنشان کرد: در همین جهت دو شرکت با حجم ۵۰ میلیارد تومان و ۲۰۰ میلیارد تومان اقدام iبه انتشار یافتن صکوک خواهند کرد.

مدیرعامل تامین سرمایه امین تصریح کرد: در عین حال دو شرکت فعال در زمینه حفاری هم وجود دارند که iبه تامین مالی از طریق انتشار یافتن اوراق مرابحه می‌پردازند که هنوز حجم این اوراق مشخص نشده است.

وی با اشاره iبه اینکه تامین مالی های فوق از طریق ابزارهای موجود در بازار سرمایه صورت می گیرد خاطرنشان کرد: در عین حال بعضی از پروژه های نفتی هم وجود دارند که برای آنها امکان تامین مالی از طریق ابزارهای موجود وجود ندارد iبه همین سبب صندوق تامین مالی را برای این پروژه ها تعریف کرده‌ایم.

وی با اشاره iبه اینکه صندوق های تامین مالی برای پروژه های نفتی با همکاری شرکت ملی نفت طراحی شده است خاطرنشان کرد: در این صندوق ها دیدگاه ها و خواسته های شرکت ملی نفت لحاظ شده است.

بر اساس اعلام سنا سنگینیان با تاکید بر اینکه امیدنامه و اساسنامه این صندوق ها کامل شده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون مدارک لازم برای اخذ مجوز iبه سازمان بورس ارسال شده است.

وی افزود: در صورت تصویب، این صندوق ها برای تامین مالی پروژه های نفتی در سراسر کشور موثر می باشند.

مدیرعامل تامین سرمایه امین با بیان اینکه این صندوق ها در کل کشور مورد استفاده قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: هر پروژه ای که با شرکت ملی نفت طرف قرارداد باشد می تواند از طریق این صندوق ها iبه تامین مالی بپردازد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.