تامین مواد اولیه برای کاهش قیمت‌ها/قیمت شیر و مرغ در سراشیبی

وزیر صنعت،معدن و تجارت خبر داد:

غضنفری گفت: تامین مواد اولیه مورد نیاز تمام دامداری ها و مرغداری هایی که خوراک ارزان نیاز داشته باشند، ادامه می یابد تا مرغ و شیر به قیمتی که توافق کرده ایم، برگردد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نتیجه یک ماه تلاش دولت برای کنترل بازار و جلوگیری از گرانفروشی و کم فروشی اظهار داشت: باید توجه داشت که اگر تولید کننده ای افزایش قیمت تمام شده را در قیمت کالا اعمال کند ما به او گرانفروش نمی گوییم زیرا عوامل قیمت تمام شده در اقتصاد کلان افزایش پیدا کرده است. بنابراین کنترل عوامل قیمت تمام شده مدیریت خاص خود را می طلبد و باید از طریق سیاست گذاری در بانک مرکزی، مدیریت منابع پولی کشور و نقدینگی این قضیه را ساماندهی و مدیریت کرد. به همین دلیل برخی از نارضایتی که مردم یا رسانه ها در چند وقت اخیر ابراز می کنند، ناشی از سیستم توزیع یا اصناف نیست.

وی افزود: اما آنچه که در سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده و در وزارت صنعت، معدن و تجارت با آن برخورد می شود، مبارزه با گرانفروشی است. یعنی اگر کالایی در کارخانه بیش از قیمت واقعی قیمت گذاری شود و یا در نظام توزیع بیش از قیمتی که بروی آن حک شده، فروخته شود، با این قضیه برخورد می شود.

غضنفری تاکید کرد: در تعامل با کارخانجات؛ آن بخشی از افزایش قیمت که ناشی از گرانی مواد اولیه باشد در واقع گرانی پارامترهای اقتصاد کلان را می پذیریم. اما آن بخشی که توجیه ندارد و از جنس گرانفروشی است با آن مقابله می کنیم لذا روند کنترل بازار همچنان ادامه پیدا می کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در مورد شیر هم تعداد محدودی از دامداری ها هنوز علوفه، کنجاله، جو و ذرتی که ما به قیمت ارزان تر برای آنها آماده کرده ایم، تحویل نگرفته اند، بنابراین مقاومتی دارند که قیمت شیر را پایین نیاورند و در نهایت ممکن است قیمت برخی از کالاها به قیمت اسفندماه بازنگشته باشد.
اما روند تامین مواد اولیه را به شدت دنبال می کنیم. مواد اولیه مورد نیاز تمام دامداری ها و مرغداری هایی که خوراک ارزان نیاز داشته باشند، تامین می شود تا هم مرغ و شیر به قیمتی که توافق کرده ایم، برگردد.

وی در پایان اظهار داشت: تلاش یک ماهه دولت برای کنترل بازار و مبارزه با گرانفروشی اثرات خوبی داشت و موجب افزایش امید مردم برای کاهش قیمت کالاها شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.