تامین ۲۰ هزار عصای سفید برای روشن‌دلان کشور

۰۴ تیرماه ۱۳،
ممتاز نیوز : معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه ارائه تجهیزات و وسایل کمک توانبخشی در اولویت فعالیت‌های این سازمان قرار دارد، گفت: طی سال قبل، نیاز۲۰ هزار عصای سفید برای روشن‌دلان در سراسر کشور تامین شد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از تسنیم ؛ یحیی سخنگویی، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشورگفت: توانبخشی باید به صورت فعال انجام شود و خدمات باید در مسیری باشد که شخص مراجعه کننده به لحاظ جسمی و حرفه‌ای به بالاترین درجه امکان برسد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه یکی از کارهای مهم سازمان بهزیستی شناسایی موانع ورود معلولین به جامعه است، تاکید کرد: ارائه تجهیزات و وسایل کمک توانبخشی در اولویت فعالیت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه طی سال قبل همه هزینه‌ها برای تامین نیاز ۲۰ هزار عصای سفید برای روشن‌دلان سراسر کشور فراهم شد، بیان کرد: توانبخشی کم‌بینایان یکی از فعالیت‌های اصلی است تا از نابیناشدن آنان جلوگیری شود.

سخنگویی، احیای مراکز توانبخشی و طرح دانشگاه ویژه معلولین را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه‌های توجه به توانبخشی، آموزشی است و تامین شهریه دانشجویان معلول طی سال قبل به صورت حداکثری تامین شد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور به تامین هزینه کاشت حلزون شنوایی در کم شنوایان اشاره و تصریح کرد: با وجود اینکه ۱۰ درصد جامعه را معلولین تشکیل می‌دهند، با محدود اعتبارات در این بخش نیز مواجه هستیم.

وی، پایش پرونده‌ها و خارج شدن ۳۳ هزار نفر از چرخه مستمری سازمان بهزیستی و جایگزینی نفرات تازه را یکی از بزرگترین برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: با اجرای این پایش صرفه‌جویی وسیعی در امر انجام شد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.