تاهل،احتمال مرگ مردان سرطانی را ۳۵درصد کم می‌کند!!

محققان آمریکایی و نروژی دریافته اند، ازدواج کردن باعث بهبود روند درمان بیماران مبتلا به انواع مختلف سرطان از جمله سرطان ریه می‌شود.

 

 halghe ezdevaj

 

 محققان دانشگاه مریلند با همکاری مرکز سرطان «گرین باوم» ۱۶۸ بیمار مبتلا به سرطان پیشرفته ریه با یاخته غیر کوچک را که طی سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ میلادی تحت شیمی درمانی و پرتو درمانی بودند، مورد بررسی قرار دادند.

 

تحقیقات نشان می دهد، یک سوم بیماران متأهل سه سال پس از ابتلا به سرطان و شروع درمان همچنان زنده بودند، درحالیکه این میزان در افراد مجرد تنها ۱۰ درصد گزارش شده است.

 

در این بین زنان متأهل با ۴۶ درصد بیشترین آمار بهبود را به خود اختصاص دادند و مردان مجرد با ۳ درصد، کمترین میزان بهبود را نشان دادند.

 

دکتر «الیزابت نیکولز» سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می کند: نتایج تحقیقات ما تأثیر مثبت حمایت های اجتماعی در بیماران سرطانی را اثبات می کند.

 

بیماران نیازمند مراقبت مستمر و همراهی اطرافیان در درمان هستند. متخصصان سرطان نتایج این پژوهش را شگفت انگیز توصیف می کنند، اما تحقیقات بیشتری برای مشخص شدن دلایل اثرگذاری مثبت ازدواج در بهبود بیماران باید انجام شود.

 

تحقیق دیگری که در نروژ انجام شده است، نشان می دهد که مردان مجردی که هرگز ازدواج نکرده اند ۳۵ درصد بیش از مردان متأهل در خطر مرگ در اثر ابتلا به انواع مختلف سرطان قرار دارند و این میزان در زنان مجرد نیز ۲۲ درصد گزارش شده است.

 

نتایج مطالعه صورت گرفته توسط محققان دانشگاه مریلند در سمپوزیوم انکولوژی شیکاگو ۲۰۱۲ ارائه شده است.

منبع:ایسنا

سلامت و زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.