تاکسی هوایی در استان مازندران راه اندازی شد

خط پروازی تاکسی هوایی مازندران ایجاد شد.

تاکسی هوایی در استان مازندران راه اندازی شد

به گزارش ممتاز نیوز، خط پروازی تاکسی هوایی مازندران با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و استاندار مازندران در فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری آغاز به کار کرد.

در گام نخست یک فروند هواپیمای سبک و یک فروند بالگرد برای فعالیت در خط تاکسی هوایی مازندران در نظر گرفته شده است.

هواپیمای در نظر گرفته شده ۱۱نفره است که بتازگی وارد کشور شده و به دلیل زمان بر شدن انجام کار‌های قانونی و اداری، این هواپیما به مراسم رونمایی نرسید و به همین دلیل خط پروازی تا رسیدن این هواپیما با یک فروند هواپیمای ۶نفره فعال خواهد بود.

  • بالگردی هم که برای این منظور به استان تحویل داده شده، جدا از ظرفیت پنج نفره کادر پروازی، دارای ۱۵صندلی وی‌آی‌پی ویژه مسافران است.
  •  
  • مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در حاشیه مراسم راه اندازی تاکسی هوایی استان گفت: این بالگرد علاوه بر تاکسی هوایی قابلیت‌های چندگانه دیگری دارد که با توجه به وجود درب در عقب بالگرد، برای رشته‌های متنوع چتربازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به دارا بودن سبد آب برای اطفای حریق و در بخش امدادونجات و اورژانس هوایی هم کاربرد دارد.
  • سعدالله وطن خواه افزود: مسیر پروازی این خط هوایی در حال حاضر حد فاصل فرودگاه ساری، فرودگاه نوشهر و فرودگاه رامسر تعیین شده است و در آینده برای خط پروازی مازندران به گلستان و مازندران به گیلان نیز استفاده می‌شود.

465528_198

محمدی، رئیس سازمان هواپیمایی کشور نیز گفت: خط پروازی تاکسی هوایی مازندران صرفا با هدف جابجایی مسافر در فرودگاه ساری مستقر نشده است.
وی افزود: این خط برای پشتیبانی، عکس برداری هوایی از مناطق جنگلی و کوهستانی، اطفای حریق هوایی و امداد و نجات نیز قابل استفاده است.
محمدی اضافه کرد: بازنگری در حوزه هوانوردی عمومی کشور از جمله برنامه های جدی دولت جدید است و افزایش خطوط پروازی را در دستور کار داریم.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود:  خط پروازی تاکسی هوایی مازندران با بکارگیری یک دستگاه بالگرد و یک فروند هواپیمای ۶ نفره در حد فاصل فرودگاه ساری، فرودگاه نوشهر و فرودگاه رامسر آغاز بکار کرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.