تاکنون بحثی درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش مطرح نشده است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: استیضاح “علی‌اصغر فانی” وزیر آموزش و پرورش تاکنون در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح نشده است.

“قاسم جعفری” نماینده بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با خبرهای حاکی از استیضاح “علی‌اصغر فانی” وزیر آموزش و پرورش اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: این موضوع تاکنون در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح نشده است.

 سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: درباره اطلاع از استیضاح وزیر آموزش و پرورش باید از کسانی که این مسئله را طرح کرده‌اند، پرس و جو کرد.

” نماینده بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ نامی از سوی دولت برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام نشده است.

شایان ذکر است، “عزت‌الله یوسفیان‌ملا” نماینده مازندران، آمل و لاریجان در مجلس اعلام کرده بود که طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش نزدیک به ۵۰ امضا دارد و طرح آن از سوی برخی از نمایندگان نوشته شده اما هنوز به هیئت رئیسه مجلس تقدیم نشده است و محور اصلی طرح استیضاح به دلیل انتصابات این وزیر بوده که اکثریت نمایندگان از این انتصابات رضایت ندارند.

همچنین این استیضاح ۶ محور دارد که شامل انتصاب مدیران آموزش و پرورش مبتنی بر گرایشات و رفتار‌های سیاسی، عدم پرداخت حقوق بازنشستگان و یا به تعویق افتادن حقوق آنها، برنامه‌ریزی و مدیریت نامناسب در ساماندهی نیروی انسانی مانند تعیین  محل خدمت معلمان دور از محل سکونت همسر و خانواده می‌شود.

عدم توجه به امور تربیتی و پرورشی در مدارس، عدم اجرای قانون مصوب مجلس مبنی بر استخدام مربیان پیش‌دبستانی‌، نیروهای شرکتی و حق‌التدریسی و عدم اجرای مصوبه مجلس مبنی بر افزایش مرخصی زایمان و شیردهی به ۹ ماه و استفاده از نیروهای ناکارآمد و بازنشسته در آموزش و پرورش از جمله موارد دیگر استیضاح است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.