تاکنون در کشور سنتی به نام سنت مجسمه سازی با سنگ نداشتیم

آرشیو خبراجتماعی کد مطلب: ۷۵۸۱     

دبیر چهارمین سنپزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران:

ارسال به    نسخه چاپی نسخه چاپی   

دبیر چهارمین سمپوزیوم یوم بین المللی مجسمه سازی تهران گفت:تاکنون در کشور سنتی به نام سنت مجسمه سازی با سنگ نداشتیم.

دوشنبه ۱۰ مهر ساعت ۱۳:۵۵

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا سید مجتبی موسوی دبیر چهارمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران در نشست خبری این رویداد بین المللی گفت: سال گذشته سومین دوره سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران با استقبال جامعه هنری در برج میلاد برگزار شد و همین امر سبب شد تا امسال نیز شاهد برپایی چهارمین سمپوزیوم باشیم.
طبق برنامه ریزی های صورت گرفته سمپوزیوم چهارم به شکل بین المللی برگزار می شود که یکی از سیاست های آن ارتقا هنر مجسمه سازی در کشور به شمار می رود و تاکنون نیز در نیل به این هدف موفق عمل کرده اند.
وی ادامه داد: در راستای همین سیاست ها و اهداف سنپزیوم اول با مصالح متعدد از جمله آهن و سنگ، چوب و حتی پی وی سی و با ابعاد گسترده برگزار شد. از سمپوزیوم دوم جنبه ها تخصصی تر شد و محوریت مجسمه های آهنی بود و در سمپوزیوم سوم که سال گذشته در برج میلاد برگزار شد سنگ تراول تن بود.
دبیر چهارمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران افزود: استفاده از سنگ با هدف توسعه مجسمه سازی کشور صورت می گیرد و محوریت آن براساس منابع غنی سنگ در کشور است. اما متاسفانه تاکنون در کشور سنتی به نام سنت مجسمه سازی با سنگ نداشتیم و بعد از استاد صدیقی مجسمه سازی با سنگ چندان رونق نگرفت و به همین دلیل از سمپوزیوم سوم قرار شد سنگ به عنوان متریال اصلی مورد استفاده قرار بگیرد که این امر با استقبال چشمگیر مجسمه سازان روبرو شد تا جایی که امسال در سمپوزیوم چهارم با افزایش ثبت نام هنرمندان مجسمه ساز داخلی و خارجی روبرو شده ایم.
 


Loading...


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.