تاکنون معادل ۶ بمب هسته‌ای در غزه توسط رژیم صهیونیستی استفاده شده است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: لابی صهیونیستی در کشورهای عربی، سازمان ملل و خود آمریکا در حال فشار بر مجامع بین‌المللی هست تا آنها هیچ اقدامی نکنند و حتی اتحادیه عرب و کشورهایی که خود را مدافع مردم فلسطین و مسلمانان می‌دانند در مسیر سازش با صهیونیست‌ها حرکت می‌کنند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران “حسین کنعانی‌مقدم” در گفتگو با شبکه خبر با اشاره به خواسته‌های رژیم صهیونیستی که دائما به دنبال یک صلح تحمیلی به نیروهای مقاومت فلسطینی و حفظ منافع خود هستند گفت: با توجه به این که مقاومت در مقابله نظامی و صحنه میدان دست بالا را به دست آورده، زیر بار اقدامات رژیم صهیونیستی نمی‌رود.

این کارشناس سیاست خارجی با بیان این که رژیم صهیونیستی آتش بس را نقض و میز مذاکره را ترک کرده، اظهار داشت: این نشان می‌دهد که هیچ اعتمادی به رژیم صهیونیستی نیست که توافقی را امضا کرده و به آن عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه پذیرش و نقض مکرر آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی یک جنگ روانی از سوی صهیونیست‌ها علیه نیروهای مقاومت است، تصریح کرد: آنها می‌کوشند تا از این طریق بین نیروهای فلسطینی در غزه و کرانه باختری دو دستگی ایجاد کرده و با استفاده از فرصت‌های پیش آمده برای گسترش عملیات توپخانه‌ای و موشکی علیه مقاومت استفاده کنند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا اولین و مهمترین شروط نیروهای فلسطینی که رژیم صهیونیستی آن را انکار می‌کند و تا الان هم نپذیرفته بحث رفع محاصره غزه، مرزهای هوایی و دریایی عنوان و تاکید کرد: ضمانت‌های بین‌المللی در خصوص جلوگیری از تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی شرط دیگری است که مقاومت تعیین کرده و دنبال می‌کند.

وی افزود: نکته بعدی بحث خلع سلاح مقاومت است که صهیونیست‌ها مطرح می‌‌کنند و مردم فلسطین هم این موضوع را نمی‌پذیرند و با آن مخالفت جدی دارند.

کنعانی‌مقدم با اشاره به مساحت ۳۶۰ کیلومتری غزه گفت: کارشناسان اعلام کرده‌اند، تاکنون معادل ۶ بمب هسته‌ای در غزه توسط رژیم صهیونیستی استفاده شده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: با توجه به جنایات انجام شده، لابی صهیونیستی در کشورهای عربی، سازمان ملل و خود آمریکا در حال فشار بر مجامع بین‌المللی هست تا آنها هیچ اقدامی نکنند و حتی اتحادیه عرب و کشورهایی که خود را مدافع مردم فلسطین و مسلمانان می‌دانند در مسیر سازش با صهیونیست‌ها حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مصر گذرگاه رفح را برای ارسال کمک‌های مردمی ایران از نظر غذایی و دارویی باز کرده آن را یک اقدام مثبت خواند و گفت: اما مردم فلسطین انتظار دارند که مسلمانان جهان هم اقدامی مشابه ایران برای حمایت از مردم آنها داشته باشند.

کنعانی‌مقدم با تاکید بر اینکه افزایش روحیه مقاومت فلسطین و نگرانی‌ها در میان صهیونیست‌ها پدیده‌ای دو سویه است، اظهار داشت: فلسطینیان پایداری خودشان، حمایت از مقاومت حماس و جنبش اسلامی را اعلام کرده و قطعی آب و برق و موشک‌باران و کشته شدن فرزندانشان را هم تحمل می‌کنند، اما از سوی دیگر رژیم صهیونیستی در حالت فوق العاده به سر می‌برد، زیرا شاهدیم که در کابینه اختلافات جدی وجود دارد و مهاجرت معکوس رو به افزایش است و شهرک‌نشین‌های صهیونیستی متوجه شده‌اند که این آتش بس‌ها به یک صلح دائمی ختم نخواهد شد و همچنان وضعیت فرودگاه‌هایی مثل بن‌گورین در حالت اضطراری قرار دارد و به همین خاطر هیچ فضایی در زندگی اشغالگران وجود ندارد.

وی افزود: هیچ صلحی بین نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی صورت نخواهد گرفت و آتش بس‌های موقت هم شکننده هستند، زیرا هر لحظه به خاطر عدم پایبندی رژیم صهیونیستی نقض می‌شوند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان خاطرنشان کرد: مقاومت در مسیر مقابله و تجهیز خود برای دفاع از فلسطین حرکت و به خواسته‌های خود پافشاری خواهد کرد و رژیم صهیونیستی اگر به دنبال ایجاد امنیت برای شهروندان خود است ناچار است، بخشی از خواسته‌های ملت فلسطین را بپذیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.