تاکید آیت‌الله مصباح‌یزدی بر جهاد سایبری

خبرگزاری آریا- رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در سخنانی به تبیین عرصه های مختلف جهادی پیش روی جامعه اسلامی پرداخت. 
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، آیت الله مصباح یزدی، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز هفته عقیدتی و سیاسی که در سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: انسان باید راه هایی که به وسیله آن بتواند به  خدا برسد را بشناسد و آن را درست بپیماید.
ایشان جهاد گران در راه خدا را انسان هایی معرفی کرد که در مسیر رسیدن به خدا قرار دارند، ادامه داد: جهاد، عاملی است که  به انسان لیاقت می دهد تا راه های رسیدن به خدا را بپیماید .
عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این که جهاد، دارای عرصه های مختلفی است، گفت: ازجمله این عرصه ها، جهاد نظامی و اقتصادی است که در تاریخ اسلام و حتی پیش از آن نیز وجود داشته است و مسلمانان با حضور جهادی در عرصه نظامی خود را از حمله های آنها حفظ می کردند و با جهاد اقتصادی نیز خود را تقویت می ساختند.

*تاکید بر جهاد سیاسی
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، جهاد سیاسی را از دیگر عرصه های جهادی برشمرد و خاطرنشان کرد: با پیچیده شدن روابط اجتماعی، جهاد های دیگری مطرح شد که ازجمله آن، جهاد سیاسی می باشد. در این عرصه، دشمن به توطئه هایی دست می زند تا با ایجاد فتنه هایی، نظامی اسلامی را تخریب سازد و لازم است با آن مقابله شود.
آیت الله مصباح یزدی، جهاد فرهنگی را یکی از مهم ترین جهاد های موجود در جامعه معرفی کرد وگفت: دراین جهاد، دشمن برای نابودی اسلامی و از بین بردن دستاوردهای آن وارد می شود که فعالیت آن در این عرصه، با تعابیری چون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و… مطرح می شود.
ایشان با بیان این که عرصه های جهادی در صدر اسلام و حتی در دوران قبل از آن نیز وجود داشته است، خاطرنشان کرد: البته عرصه های جهاد سیاسی و فرهنگی در جامعه امروزی، دارای ابعاد گسترده ای شده و به صورت نظام مند و برنامه ریزی شده درحال اجرا است.

*ضرورت جهاد سایبری والکترونیکی
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: البته امروزجهاد سایبری و الکترونیکی نیز عرصه ای جهادی برای ما باز کرده است که شاخه ای از جهاد فرهنگی است و نباید از آن غافل شویم.
آیت‌الله مصباح‌یزدی با بیان این که حضور یک فرد در تمامی عرصه های جهادی، شاید غیرممکن باشد، ادامه داد: شخصی که توانست در تمامی این عرصه های جهادی وارد شود و موفقیت به دست آورد، حضرت امام خمینی(ره) بودند که در عرصه های مختلفی به صورت جهادی وارد شدند و برای این حضور خالصانه، نام ایشان برای همیشه زنده است.
عضو خبرگان رهبری افزود: تدریس عرفان و فلسفه در حوزه، مبارزه با نحله های فرهنگی و تغییر فرهنگ بیگانه به فرهنگی اسلامی، تهذیب نفس و تربیت درست افرادی چون شهید مرتضی مطهری و…، از جمله عرصه هایی بود که حضرت امام(ره) به صورت جهادی در آن وارد شدند

*نام شهید مطهری زنده خواهد ماند
آیت‌الله مصباح‌یزدی شهید مطهری را الگویی برای همه افراد، به ویژه طلاب معرفی کرد وگفت: همان گونه که شهید اول و ثانی مخلصانه در عرصه ترویج آموزه های الهی تلاش کردند و امروز آثار آنها در حوزه ماندگار است، شهید مطهری نیز با حضوری خالصانه، آثاری به جای گذاشت که همواره زنده خواهد ماند.

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.