تاکید بر استفاده از ضد آفتاب مطابق با نوع پوست خود

استفاده از کرمهای ضد آفتاب یکی از بهترین روش دفاعی  برای جلوگیری از مضرات نور خورشید است لذا  استفاده از آن در تمامی سنین توصیه می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران  با تاکید بر اینکه نوع مصرف کرمهای ضد آفتاب با نوع پوست افراد همخوانی داشته باشد، ادامه داد: افراد در استفاده از این کرمها باید با پوست خود آشنا باشند و مطابق با نوع پوست خود از آن استفاده کنند.
سید ناصر عمادی ضمن بیان اینکه افراد از کرمهایی استفاده کنند که SPF آن بالای ۳۰ باشد خاطرنشان ساخت: حتما باید یک لایه نازک از کرمهای ضد آفتاب بر روی پوست باقی بماند
این متخصص پوست بر لزوم مراقبت از پوست و استفاده از کرمهای ضد آفتاب در روزهای ابری و بارانی  تاکید کرد و افزود: نفوذ نور خورشید در پوستهایی که در اثر یک متخصص بیماریهای پوست شستن خیس می شنوند ، بیشتر است و باعث تیرگی پوست می شود.
وی، عوامل شبیه نور خورشید مانند نورهای تلویزیون، کامپیوتر و مهتابی را نیز از عوامل سوختگی پوست دانست و افزود: سالمترین نور در منزل نورهایی است که توسط لامپهای زرد ۱۰۰ واتی متساعد می شود.
این متخصص بیماریهای پوست، پوستهای چرب را به دلیل داشت عامل محافظت کننده بهترین نوع پوست عنوان و تصریح کرد: افرادی که پوست بدنشان چرب است دیرتر چروک و مبتلا به سرطان پوست می شوند.
عمادی مصرف میوه، سبزیجات و فیبر و انواع ویتامینها را در سلامت پوست موثر دانست و اظهار داشت:  افرادی که دارای پوست خشک هستند باید مراقبت بیشتری از پوستشان به عمل آورند.
وی به افرادی که پوستشان را برنزه می کنند توصیه کرد از سوزاندن پوست در اثر برنزه کردن پرهیز کنند.
عمادی ادامه داد: کسانی که به دفعات از روش برنزه کرن با نور خورشید استفاده می کنند بعد از گذشت چند سال دچار عوارضی از جمله تیرگی و لکه های جدی پوست و سرطانهای پوستی می شوند که در زیبایی آنها تاثیر سوئی دارد.
این متخصص بیماریهای پوست صنعتی شدن، آسیب لایه ازون را از دلایل تشدید بیماریهای پوستی دانست و گفت: زیبایی و بیماری پوست یکی از مولفه های حضور افراد در اجتماع است به طوری که  بسیاری از افراد برای حضور موثر و موفق در حوزه اجتماع خواهان پوستی زیبا هستند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.