تاکید آیت الله استادی بر خودکفایی مالی حوزه های علمیه – اخبار فرهنگی هنری

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین در قم آیت الله رضا استادی ، صبح امروز طی سخنانی در اولین نشست مشترک روسای شوراها و مدیریت های استانی حوزه های سراسر کشور و اعضای شورای عالی حوزه، در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه قم اظهار داشت: ما باید واقعیت های حوزه را آن طور که هست بیان کرده و دنبال رفع نقاط ضعف باشیم و نقاط قوت را تقویت کنیم.

وی همچنین افزود: باید انگیزه طلاب، مدرسان و مدیران و همه کسانی که مسئولیت دارند را به سمت انگیزه های الهی و مخلصانه سوق دهیم،‌ چرا که اگر جهت گیری ها و انگیزه ها خدایی نباشد، فایده ای نخواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همه ما در حوزه علمیه مسئولیتی قبول کرده ایم و باید با تمام وجود کار و تلاش کنیم تا کارها بیش از پیش سامان یابد.

وی افزود: این طور نباشد که یک مدیر یا مسئول سالی یکبار به مدرسه علمیه اش سر بزند، چرا که کسی که مسئولیتی را قبول کرد، باید حقیقتا به آن پایبند باشد.

آیت الله استادی بیان داشت: وقتی ما به مسئولان دولتی توصیه می کنیم که در کارها باید جدیت داشت و وجدانی کار کرد، قبل از هر کس خودمان باید به این مساله پایبند باشیم.

وی با تاکید بر این که بی شک مسئولیت تعهدآور است، گفت: صرف تعریف و تمجید کردن فایده ای ندارد، بلکه باید کار کرد و نقاط ضعف حوزه را اصلاح نمود.

امام جمعه قم، با اشاره به لزوم حساسیت و دقت بالا در مصرف بیت المال، تصریح کرد: ما چه از مردم، چه از مراجع معظم و چه از دولت پول بگیریم، همه اش بیت المال است و باید مراقب باشیم که خدای ناکرده در آن حیف و میلی صورت نگیرد.

وی با بیان این که یکی از مصادیق تقوا، دقت در مصرف بیت المال است، گفت: باید همچون حضرت امام (ره) با فداکاری و برداشت کم از مباحث دنیوی، بیشترین و بالاترین بهره ها و بازدهی ها را داشته باشیم.

آیت الله استادی ابراز داشت: نمی شود همین طور بیت المال را مصرف کرد، بلکه باید متناسب با شرایط و مکان و نیز نیازها عمل کرد؛ این گونه نباشد که مثلا در جایی که ده نمازگزار دارد، مسجد ۱۰ میلیاردی ساخته شود.

امام جمعه قم همچنین با تاکید بر این که نگاه ما نباید به دوایر دولتی باشد، خاطرنشان کرد: می بایست نیروها و امکانات متناسب با نیازها باشد و در ضمن از تشریفات زاید پرهیز شود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه بیان داشت: آنچه مهم است این که ما باید مردمی باشیم تا مردم اخلاق ما را ببینند و درس بگیرند.

وی با بیان این که هدف از همه این برنامه های و تشکیلات حوزوی، خدمت به طلاب و فضلا است، گفت: در ارایه و بیان گزارشات حوزوی نیز باید صداقت پیشه کرد.

آیت الله استادی همچنین بر لزوم تقویت اتحاد میان علمای بلاد از طریق فعالیت شوراهای استانی حوزه های علمیه تاکید کرد و افزود: اساس تشکیل شوراها در راستای ایجاد وحدت در استان ها و تقویت این اتحاد همدلی بوده است.

وی در خاتمه با بیان این که حوزه های علمیه باید از جهت مالی روی پای خود بایستند، اظهار داشت: به تدریج چه در قم و چه در استان ها ما باید به سمت خودکفایی مالی پیش برویم.

/۳۰۳۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.