تاکید اتحادیه‌اروپا بر انجام مذاکره میان طرف‌های درگیر در آفریقای مرکزی

۱۴م دیماه ،

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر نگرانی خود را درخصوص تداوم خشونت‌ها در جمهوری آفریقای مرکزی ابراز داشت و بر انجام مذاکرات صلح میان طرف‌های درگیر در این کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری نووستی، کاترین آشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: از تمام مقام‌های دولتی جمهوری آفریقای مرکزی می‌خواهیم تا فورا اقدامات لازم و ضروری را بدون تاخیر برای پایان دادن به تمام تهاجمات و درگیری‌ها علیه مردم در نزدیکی بانگی، پایتخت این کشور که فرصت‌ها برای دستیابی به مذاکرات صلح را تضعیف می‌کند، انجام دهند.

“فرانسوا بوزیزه”، رئیس جمهوری آفریقای مرکزی نیز روز سه شنبه بار دیگر بر تمایل خود برای انجام مذاکرات با شورشیان ائتلاف “سلکا” درخصوص تشکیل ایجاد یک دولت ائتلافی تاکید کرد اما از شورشیان خواست تا به وی اجازه دهند دوره ریاست جمهوری خود را به اتمام برساند چرا که این شورشیان خواستار برکناری وی می باشند.

ائتلاف سلکا، بوزیزه را به عدم عمل کردن به توافق صلح سال ۲۰۰۷ میلادی متهم می‌کنند؛ توافقی که براساس آن، این شورشیان با کنار گذاشتن سلاح‌هایشان، به کار دیگری مشغول می‌شدند و حقوق ماهانه به آن‌ها پرداخت می‌شد. علاوه بر این، شورشیان ائتلاف سلکا درخصوص این مساله تردید دارند که فرانسوا بوزیزه در پایان دوره ریاست جمهوری‌اش در سال ۲۰۱۶ میلادی از سمت خود کناره گیری کند.

روز یکشنبه هفته جاری نیز رئیس جمهوری آفریقای مرکزی اعلام کرد که آماده انجام مذاکره با این شورشیان تحت نظارت اتحادیه آفریقاست.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.