تاکید احمدی نژاد بر کلمات خاص هر روز بیشتر می شود

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران; رئیس جمهور محمود احمدی نژاد، از زمان ورود به روزشمار سال آخر ریاست جمهوری خود، علاقه شدیدی را به برخی از واژگان ابراز داشته است.

نحوه بیان این علاقه نیز به این صورت هویدا شد که این واژگان خاص، به مرور تا آن اندازه در ادبیات رئیس جمهور تکرار شدند که همه دیگر همه فهمیدند آقای احمدی نژاد به این واژه‌ها علاقه‌ای وافر دارد و آنها را تعمداً و نه از روی تصادف به زبان می‌آورد.

این چند واژه که یکی از خاص‌ترین آنها کلمه “انسان” بود، اما قبل از شنیده شدن از لابه‌لای حرف‌های رئیس دولت دهم، در جاهای دیگری نیز به گوش رسیده بودند و پرونده آنها در دولت محمود احمدی نژاد و یارانش یک پرونده مفتوح بود.

آنجا که عددی از خواص سیاسی و شاگردان آیت‌الله مصباح در انتقاد از برخی تفکرات بروز کرده در حواشی دولت معتقد بودند که این تفکرات سمتی انسان محور دارند.

این منتقدان تاکید می‌کردند که این “انسا‌ن‌گرایی” رویکردی افراطی دارد و سرانجام آن چیزی غیر ناخوشی نخواهد بود.

از ماجرای آن انتقادات می‌گذشت و می‌گذشت تا اینکه رئیس جمهور احمدی نژاد، در پیام نوروزی خود در سال ۹۱، آب پاکی را روی دست همه ریخت و با بکار بردن عبارت “بیداری انسانی” این فرکانس را برای همه ارسال کرد که از این به بعد بیش از این می‌توانند کلمه “انسان” را در صحبت‌های رئیس جمهور سراغ بگیرند.

از آن روز تاکنون، رئیس جمهور در سخنرانی‌های عمومی خود بارها و بارها از کلمه انسان استفاده کرد.

استفاده‌ای که البته گاهی با کلمه “کامل” نیز ممزوج می‌شد و عبارت “انسان کامل” را در برونداد خود مطرح می‌کرد.

درباره واژه انسان کامل نیز ابهامات فراوانی وجود دارد. ابهاماتی که می‌گویند، نمی‌دانند منظور رئیس جمهور از “انسان کامل” کیست.

این سوالات اما آنچنان که از استمزاج صحبت‌های رئیس جمهور به دست می‌آید اینطور پاسخ داده می‌شود که منظور رئیس جمهور از عبارت انسان کامل، امام زمان(عج) است.

اما در سوی دیگر نیز این سوال وجود دارد که چرا احمدی نژاد از بردن نام امام عصر(عج) احتراز می‌کند و از عبارت‌های جایگزین استفاده می‌کند؟!

تأکیدات بر واژه‌های خاص به حدی رسیده که احمدی نژاد تنها در یک سخنرانی، یعنی در صحبت‌های اخیر خود در جمع اعضای مجلس دانش‌آموزی که روز سه‌شنبه برگزار شد، بر اساس آنچه که خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند، به تعداد “۴۴” مرتبه از کلمه “انسان” استفاده کرده است.

رئیس جمهور دولت دهم همچنین طی مدت حضور یک هفته‌ای خود در نیویورک نیز به کرّات از این واژه استفاده کرد تا در آخرین حضور رسمی خود در سازمان ملل و کشور آمریکا، نشان داده باشد که تا چه اندازه بر واژه و مفهوم “انسان” تاکید دارد؟!

رخدادی که البته ایما و اشاره رئیس جمهور به سمت آن و چرایی تأکید فراوان بر این کلمه مشخص! همچنان بر کسی هویدا نیست.
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.