تاکید ایران‌خودرو بر کاهش قیمت‌ها در بازار

۰۱م اسفند ،

6-366.jpeg

مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو بر کاهش قیمت خودروها در بازار آزاد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جواد نجم‌الدین در حاشیه همایش ۴۰۰ شرکت برتر ایران در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال کاهش قیمت‌ها اظهار کرد: قیمت خودروها بستگی به هزینه‌های تولید و قیمت مواد اولیه دارد.

وی با بیان این‌که اگر قیمت مواد اولیه کاهش یابد قیمت خودروها نیز کاهش خواهد یافت خاطرنشان کرد: البته بخشی از افزایش قیمت مربوط به حباب و دلال بازی موجود در بازار آزاد است که با عرضه بیشتر سبب کاهش قیمت‌ها در این بخش خواهیم شد.

نجم‌الدین در پاسخ به سوالی دیگر دربارهٔ سبب کاهش عرضه خودرو در چند ماه اخیر اظهار کرد: کاهش عرضه به سبب افت تولید این محصول بود. زیرا به سبب مشکلات مالی مشکلاتی در تامین و تدارکات قطعات صورت گرفته و به موازات آن تولید نیز کاهش یافت. اما درحال حاضر بانکها مشارکت کرده، مشکلات مالی حل و تامین تدارکات به خوبی انجام می‌شود.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو همچنین از رشد ۲۵۰ درصدی صادرات این شرکت در سال جاری خبر داده و خاطرنشان کرد: ایران خودرو محصولات خود را به ۳۰ کشور مختلف از جمله عراق، سوریه، روسیه، ونزوئلا و بلاروس صادر می‌کند.

وی ادامه داد: امسال ۴۵۰ هزار دستگاه انواع خودرو تولید خواهیم کرد. در اسفند ماه نیز تولید افزایش یافته و صد هزار خودرو روانه بازار خواهد شد که این موضوع سبب به تعادل رسیدن بازار و کاهش قیمت‌ها خواهد شد.

نجم‌الدین در پاسخ به سوال دیگری دربارهٔ سبب اخذ ۹۰ درصد قیمت خودروها در شرایط پیش فروش قطعی اظهار کرد: در پیش فروش قطعی صددرصد قیمت خودرو باید دریافت شود اما ما ۹۰ درصد آن را دریافت می‌کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.