تاکید ایران برای اجرای مصوبه سران خزر دربارهٔ ممنوعیت صید ماهیان خاوریاری

۰۶اردیبهشت،

نماینده کشورمان در سی‌وسومین اجلاس کمیسیون ذخایر آبزیان دریای خزر بر اجرای تصمیم سران پنج کشور ساحلی دریای خزر در سال ۲۰۱۰ مبنی بر ممنوعیت پنج‌ساله صید تجاری ماهیان خاویاری خزر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) علی اصغر مجاهدی سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات کشورمان گفت ایران در سطح ملی صید تجاری ماهیان خاویاری را ممنوع کرده است و از دیگر کشورها نیز انتظار می‌رود به تعهدات خود در این خصوص عمل کنند.

وی با تاکید بر این‌که «میزان ذخایر آبزیان خزر بشدت کاهش یافته است» یکی از دلایل این مساله را اجرایی نشدن تصمیم سال ۲۰۱۰ سران پنج کشور ساحلی خزر، همچنین اجرای نامطلوب برنامه‌های بازسازی ذخایر آبزیان خزر و صید قاچاق خواند.

وی افزود: ایران در سطح ملی برنامه‌های متنوعی برای بازسازی ذخایر آبزیان خزر خصوصا ماهیان خاویاری انجام داده و حاضر است در این خصوص تجربیات خود را در اختیار دیگر کشورهای ساحلی قرار دهد.

نماینده کشورمان در سی‌وسومین اجلاس کمیسیون ذخایر آبزیان دریای خزر همچنین با تشکر از ریاست دوساله جمهوری آذربایجان بر کمیسیون آبزیان دریای خزر برای روسیه در طول ریاستش بر این کمیسیون آرزوی موفقیت کرد.

اجلاس دو روزه کمیسیون ذخایرآبزیان دریای خزر دیروز با حضور مقامات شیلات پنج کشور ساحلی دریای خزر در باکو آغاز شده است.

رئوف حاجی اف معاون وزیر اکولوژی و منابع طبیعی جمهوری آذربایجان هدف از سی وسومین اجلاس کمیسیون ذخایر آبزیان خزر را اخذ پیشنهادات کشورهای ساحلی در زمینه حفاظت و مدیریت ذخایر آبزی خزر و گزارش اقدامات انجام شده در این خصوص در دو سال اخیر خواند.

در این اجلاس دو روزه سازوکارهای اجرایی کردن تصمیم سال ۲۰۱۰سران پنج کشور ساحلی خزر مبنی بر ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری، راه‌های تقویت چرخه غذایی آبزیان دریای خزر، پرورش و رهاسازی ماهیان خاویاری، گزارش اقدامات انجام شده در دو سال اخیر در رابطه با پرورش ماهی و حفاظت از ذخایر ماهی و همچنین مسایل مربوط به سهمیه صید منابع آب زیستی در طول سال ۲۰۲۴ مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.