تاکید بر افزایش دیپلماسی فرهنگی ایران و آلمان

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

در دیدار رایزن فرهنگی سفارت آلمان با معاون امور هنری مطرح شد؛

رایزن فرهنگی سفارت آلمان روز یکشنبه ۲۴ فروردین‌ماه، با معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کرد. در این جلسه بر لزوم افزایش هر چه بیش‌تر روابط فرهنگی میان دو کشور تاکید شد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری؛ علی مرادخانی در این دیدار یک ساعته بر اهمیت گسترش روابط فرهنگی تاکید کرد و از توجه وزارت ارشاد بر دیپلماسی عمومی و فرهنگی بین ایران و آلمان سخن گفت.

معاون امور هنری همچنین به روابط میان دو کشور در شرایط گوناگون سیاسی اشاره کرد و حفظ و ارتقای سطح مناسبات فرهنگی میان دو ملت را دارای اهمیت دانست.

اتو گراف، رایزن فرهنگی سفارت آلمان، در این دیدار به برنامه‌ سفارت آلمان برای گسترش مناسبات هنری در بخش موسیقی و تئاتر اشاره کرد و حضور موفق گروه‌های نمایشی آلمان در سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را به عنوان نمونه‌ای از این توجه مطرح کرد.

او همچنین اطلاع‌رسانی به موقع در برگزاری جشنواره‌های موسیقی و تئاتر را یکی از ملزومات اساسی برای برنامه‌ریزی هرچه بهتر برای انتخاب و دعوت گروه‌های موسیقی و نمایشی آلمان در ایران دانست.

علی مرادخانی نیز ضمن تاکید بر اهمیت اعلام به موقع زمان رویدادهای فرهنگی و هنری کشور به سفارتخانه‌های حاضر در ایران، از برنامه‌های خود برای گسترش ارتباط رایزنی فرهنگی سفارت آلمان با دفتر موسیقی، ادارات کل هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی خبر داد.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین اخبار
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.