تاکید بر تحقق موضوع کار شایسته در هفته کارگر

۰۵اردیبهشت،

49-97.jpg

مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با هدف ساختارسازی در نظام کسب و کار کشور و توسعه و تبیین زوایای کار شایسته، هفته کارگر سال ۹۲ را با عنوان هفته کارگر و کار شایسته نامگذاری کرد.

به گزارش خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، سید محمد یاراحمدیان – رییس هیات مدیره مجمع عالی نماینده کارگران کشور – افزود: با توجه به تاکید برنامه پنجم توسعه بر تدوین سند کار شایسته و اجرایی شدن آن، نامگذاری هفته کارگر با عنوان کارگر و کار شایسته می تواند اقدام موثری در جهت یادآوری این امر مهم به مسؤلان و فعالان حوزه کارگری باشد و مقدمه اجرایی شدن آن را در سراسر کشور فراهم کند.

وی ادامه داد: از آنجا که لایحه اصلاح قانون کار برای اعمال تغییر و اصلاح بعضی مواد توسط مجلس شورای اسلامی به دولت ارجاع داده شده، تحقق این هدف فرصت مغتنمی برای توجه به اهمیت مقوله کار شایسته و احیای آن در لایحه خواهد بود.

به گفته رییس هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور تدوین سند کارشایسته از سوی دولت در لایحه قانون برنامه پنجم توسعه مورد تاکید قرار گرفته و با تایید مجلس در این قانون گنجانده شده است بنابراین بی توجهی به آن در تصویب قانون کار، اقدامی متضاد با تصمیم گیری های قبلی است.

یاراحمدیان در عین حال با اشاره به جایگاه رفیع کارگران و فعالان عرصه کار و تولید تصریح کرد: مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور به عنوان یکی از تشکل‌های صنفی فراگیر کارگری، تلاش برای نهادینه شدن کار شایسته در نظام اقتصادی کشور را بر خود واجب می داند.

وی گفت: مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور ضمن مشارکت در برنامه‌های هفته کارگر که از سوی دولت و دیگر نهادهای مرتبط با حوزه کار و کارگری برگزار می‌شود، برنامه‌های ویژه ای برای این هفته پیش بینی کرده است تا از این فرصت برای پرداختن به موضوع کار شایسته و دیگر مطالبات مهم جامعه کارگری استفاده کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.