تاکید بر تقویت وزارت نفت/ ضرورت سرمایه گذاری در میادین مشترک

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه پس از ارائه گزارش وزیر نفت از وضعیت نفتی کشور گفت: وزارت نفت را در مجلس باید مورد حمایت قرار دهیم.

وی افزود: در شرایطی که نوک فلش زورگویان بین المللی به سمت کارهای وزارت نفت است تدبیر این است که در داخل کشور در زمینه بودجه و سرمایه گذاری ها به وزارت نفت کمک کنیم تا پروژه ها در این وزارتخانه اجرایی شود.

لاریجانی درباره بهره برداری از میادین مشترک نیز، گفت: بهره برداری از این میادین باید در اولویت سرمایه گذاری باشد زیرا در شرایط فعلی طرف های دیگر در حال استفاده از این میادین هستند با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد باید توجه داشت تا راه هایی برای بهره برداری از میادین مشترک برای وزارت نفت فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از موارد مهم توجه به اصل ۴۴ است که باید در بخش های مختلف شرکت های نفت و گاز محقق شود. تا کنون گام هایی برداشته شده اما اگر وزارت نفت در این خصوص سرعت بیشتری داشته باشد از صندوق توسعه ملی بیشتر می تواند استفاده کند.

وی همچنین بر تدوین سند راهبردی انرژی تاکید کرد و از وزارت نفت خواست تا هر چه زودتر برای تصویب اساسنامه شرکت ملی نفت و گاز تلاش کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.