تاکید بر مشارکت مستمر دانشگاهیان با بدنه تئاتر کشور

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

در دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی با رئیس کانون تئاتر دانشگاهیان مطرح شد:

در دیدار و نشست حسین طاهری، مدیرکل هنرهای نمایشی با ناصر باباشاهی، رئیس کانون تئاتر دانشگاهیان و تعدادی از مدیران گروه نمایش دانشگاه ها، موضوعات و مسائل پیرامون تئاتر دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی؛ رئیس کانون تئاتر دانشگاهیان با اشاره به مطالب مطرح شده در این نشست، گفت: واقعیت اینست که حال تئاتر خوب نیست و از آن بدتر وضعیت تئاتر دانشگاهی است. تئاتری که با جذب بی حساب و کتاب دانشجو، می‌رود تا همان اندکی را هم که دارد از دست بدهد. کثرت دانشجو، کمبود امکانات، کمبود استادان شاخص، فقدان بهره برداری مناسب از سالن های دانشگاهی به ویژه تئاتر مولوی به علت استهلاک تجهیزات و نبود موقعیت شغلی برای فارغ التحصیلان و دانشجویان تئاتر نوعی سردرگمی و تاثر در میان دانشجویان به وجود آورده که اگر به آن توجهی نشود، جامعه تئاتری باید در آینده تاوان آن را پس بدهد.

ناصر باباشاهی اظهار داشت: با توجه به این موارد، مدیرکل هنرهای نمایشی، درصدد است با بهره مندی از توان هنرمندان، مسئولان و دست اندرکاران تئاتر دانشگاهی، به ویژه مدیران آموزشی گروه تئاتر و ایجاد ساز و کاری مناسب از مجموعه تئاتر کانون دانشگاهیان شرایطی فراهم آورد که شاید باری را، که تعدادی از مراکز عالی آموزش عالی و مسئولان مربوطه بر زمین گذاشته اند، بردارد.

او افزود: در این زمینه برنامه ریزی هایی صورت گرفته و به این منظور ساز و کارهایی برای حوزه های برنامه ریزی و نظارت، آموزش، پژوهش و نیز اجرا، پیش بینی شده و برای هر کدام از آن ها ماموریت ها و کارویژه هایی تعریف شده است.

باباشاهی با تاکید بر نگاه حمایتی در این زمینه ها، ادامه داد: این ماموریت ها، که به طور کلی شکل حمایتی دارند، نه تنها به بالا رفتن توان دانشجویان منتهی می‌شوند، بلکه زمینه لازم را برای شناسایی، جذب و به کارگیری دانشجویان مستعد و نخبه فراهم می‌کنند.

او تصریح کرد: بدین ترتیب پایان نامه های برتر دانشگاهی می‌توانند از حمایت اداره کل هنرهای نمایشی برخوردار شوند. همچنین شرایط برای اجراهای برتر کارهای دانشجویی در تهران و شهرستان ها فراهم ­شود و تئاترهای برجسته دانشجویان شهرستانی در سالن هایی که در تهران پیش‌بینی می‌شوند، به اجرا در ­آیند. در این ارتباط امید است با برگزاری مسابقات نمایشنامه نویسی و مقاله­‌نویسی، خون تازه‌ای در رگ­‌های تئاتر دانشگاهی جریان یابد و در نهایت جشنواره‌­های تئاتر دانشگاهی مورد آسیب شناسی قرار گیرند.

در این نشست، حسین طاهری، مدیرکل هنرهای نمایشی، با قدردانی از برگزاری چنین جلسه‌ای و استقبال از استمرار آن، اظهار داشت: کانون تئاتر دانشگاهیان حلقه واسطی است که می‌تواند با برنامه ریزی درست و زمانمند در جهت بهبود موقعیت و ارتقاء وضعیت تئاتر کشور در حوزه دانشگاهیان عمل کند.

او افزود: گستردگی تئاتر در حوزه دانشگاهی موقعیت ویژه ای را برای دست اندرکاران دانشگاهی فراهم آورده است تا بتوانند از آن به نحو احسن بهره برداری نمایند و با تصحیح رویکردها و روندها به صحنه تئاتر کشور مدد برسانند.

طاهری در پایان بر مشارکت مستمر دانشگاهیان، اعم از استادان، دانشجویان و … از طریق کانون تئاتر دانشگاهیان با بدنه تئاتر کشور تاکید کرد.

گفتنی است، در جلسه­‌ای، که روز گذشته، شنبه ۶ اردیبهشت ماه، با حضور دکتر محمدرضا خاکی مدیر گروه کارگردانی و بازیگری دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر شهرام زرگر مدیر گروه نمایش دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر، دکتر بهروز محمودی بختیاری مدیر گروه نمایش دانشگاه هنرهای زیبا، دکتر فرزاد معافی معاون ریاست دانشکده هنر دانشگاه سوره و دکتر کتایون فیض مرندی مدیر گروه نمایش دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی در محل دفتر مدیرکل هنرهای نمایشی برگزار شد، تشکیل جلسات مستمر با بهره­گیری از نظرات استادان در خصوص موارد مطرح شده تا رسیدن به نقطه مطلوب، در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین اخبار
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.