تاکید بر همکاری‌های دانشگاهی و علمی ایران و آذربایجان

۰۳م آذر ،

در دیدار سفیر کشورمان در آذربایجان با رییس دانشگاه خزر باکو، همکاری های دانشگاهی و علمی بین ایران و جمهوری آذربایجان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این دیدار رییس دانشگاه خزر با ارائه گزارشی از آخرین اوضاع این دانشگاه، گفت:با توجه به شرایط مناسب تحصیلی این دانشگاه و پدیرش مدرک آن در کشورهای مهم جهان، انتظار است ایران نیز تائید مدارک تحصیلی این دانشگاه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را بپذیرد.

وی گفت: هم اکنون حدود دوهزار دانشجو در این دانشگاه در رشته های مختلف علمی از ۱۸ کشور جهان از جمله ایران مشغول تحصیل می باشند و توسعه همکاری های علمی و دانشگاهی بین دو کشور بر گسترش مناسبات علمی و فرهنگی بین جوانان و دانشجویان ایرانی و آذری تاثیر خواهد گذاشت.

رییس دانشگاه خزر ابراز امیدواری کرد: با انجام برنامه‌ریزی و هماهنگی های لازم در آینده ای نزدیک شاهد برگزاری کنفرانس های علمی و دانشگاهی مشترک بین دانشگاه خزر و دانشگاه های ایران باشیم.

هم چنین در این دیدار سفیر کشورمان نیز از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری همایش های مشترک علمی و فرهنگی مفاخر و دانشمندان دو کشور خبر داد و گفت: برگزاری همایش های مشترک بین دانشگاه های دو کشور ارتباطات علمی دانشجویان و استادان دانشگاهی بین دو کشور را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

پاک آیین بر افزایش همکاری علمی و دانشگاهی بین ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرد و گفت: برگزاری همایش های مشترک دانشگاهی در باکو و یا تهران بین دانشگاه های دو کشور، سبب خواهد شد نسل جوان ایرانی و آذری با مفاخر، مشاهیر و اندیشمندان بزرگ ایران و جمهوری آذربایجان بیشتر آشنا شوند.

وی از اساتید دانشگاه خزر باکو دعوت کرد که برای بازدید از مراکز دانشگاهی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کنند، زیرا آشنایی با اشتراکات فراوان فرهنگی دو ملت سبب توسعه همکاری ها خواهد شد.

پاک آیین گفت: پیگیری تائید مدارک تحصیلی دانشگاه خزر را در اولویت قرار خواهد داد.

وی همچنین طی بازدید از اتاق ایران در دانشگاه خزر با دانشجویان آموزشگاه زبان فارسی دیدار و به سئوالات آنان پاسخ داد.

وی ابراز امیدواری کرد که با انجام برنامه ریزی و هماهنگی های لازم در آینده‌ای نزدیک شاهد برگزاری کنفرانس‌های علمی و دانشگاهی مشترک بین دانشگاه خزر و دانشگاه های ایران باشیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.