تاکید بر همیاری سه‌قوه، بودجه ۹۳ و تأمین امنیت اجتماعی محور اولین نشست سران قوا

اردیبهشت ۱۴۰۳

اولین نشست مشترک سران سه‌قوه با حضور”دکتر روحانی”، “آیت‌الله آملی لاریجانی” و “علی لاریجانی” در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد و در پایان، سران قوا در جمع خبرنگاران حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران؛ اولین نشست مشترک سران سه‌قوه با حضور “حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی”، “آیت‌الله صادق آملی لاریجانی” و “علی لاریجانی” در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد و در پایان سران قوا در جمع خبرنگاران حاضر شدند.

رئیس‌جمهور: مجلس اواسط بهمن قانون بودجه ۹۳ را تقدیم دولت کند/بررسی سازوکار همیاری سه‌قوه در اولین جلسه مشترک

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در پایان اولین جلسه مشترک سران سه قوه با اشاره به اصل تفکیک قوا در جمهوری اسلامی ایران و در قانون اساسی، اظهار داشت: در قانون اساسی ما تفکیک قوا وجود دارد اما این تفکیک قوا منافاتی با تعامل قوا ندارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در جلسه امشب دربارهٔ مشکلات کشور، مسائل اقتصادی کشور و‌ آسیب‌های اجتماعی صحبت شد، گفت: در این جلسه دربارهٔ اینکه سه قوه چگونه می‌توانند برای حل مسائل کشور همدیگر را بیش از پیش همیاری و همکاری کنند صحبت شد.

دکتر روحانی با اینکه هدف نهایی ما این است که هر چه زودتر بتوانیم مسائل را حل و فصل کنیم و رضایت مردم زودتر تامین شود، افزود: در جلسه امشب بودجه سال ۹۳ مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت جمع‌بندی همه بحث‌های امشب در صحن علنی مجلس بررسی و به تصویب خواهد رسید.

روحانی افزود: لایحه بودجه سال از سوی دولت تقدیم مجلس محترم شده و بررسی‌های نمایندگان در ارتباط با این لایحه آغاز شده و کمیسیون‌های مختلف مجلس نیز در این ارتباط به وظایف خود عمل می‌کنند تا در نهایت کمیسیون تلفیق مجلس بحث‌ها را جمع کند و سپس صحن علنی مجلس دربارهٔ بودجه تصمیم بگیرد.

رئیس‌جمهور همچنین عنوان کرد: در این جلسه نسبت به تسریع این روند و تصویب بودجه در چارچوب سیاست‌های مورد نظر دولت که مورد تایید مجلس نیز هست صحبت شد.

دکتر روحانی در پایان تاکید کرد: مجلس در اواسط بهمن‌ماه قانون بودجه سال را تقدیم دولت کند تا دولت نیز آیین‌نامه‌های اجرایی مربوط به قانون بودجه را تهیه و تنظیم کرده و قانون بودجه از اول سال ۹۳ اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس‌مجلس: جلسه مشترک، آغاز خوبی برای همکاری بیشتر سه قوه در شرایط فعلی بود

علی لاریجانی در پایان اولین جلسه مشترک سران سه قوه گفت: شرایط سیاسی کشور پس از انتخابات حیات مجددی پیدا کرده و ما نیازمند همگرایی و همکاری صمیمانه‌تر بین قوا هستیم تا بتوانیم مشکلات کشور از جمله مشکلات اقتصادی را حل کنیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: دکتر روحانی به مسائل اقتصادی توجه و بر آن تمرکز دارد و این نگاه در لایحه بودجه نیز منعکس شده و ما امیدواریم که بتوانیم بودجه سال آینده را به موقع در مجلس تصویب کنیم و در اختیار دولت قرار دهیم.
 
لاریجانی ادامه داد:  این جلسه آغاز خوبی برای همکاری هرچه بیشتر سه قوه در شرایط فعلی بود و به حل مشکلات کمک می‌کند.
 
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه همه مسائل را نمی‌توان در یک جلسه مطرح و یا حل کرد و با تاکید بر تهیه سازوکاری که بدنه سه قوه را به هم نزدیک‌تر کند، گفت: این موضوع به حل سریع‌تر و بهتر مشکلات کمک می‌کند.

رئیس‌قوه‌قضائیه: تأمین امنیت اجتماعی و تلاش برای رفع نگرانی مردم، مورد تاکید سران قوا قرار گرفت

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در پایان اولین جلسه مشترک سران سه قوه با بیان اینکه همه مسائل را نمی‌شود در یک جلسه مطرح و حل کرد، گفت: یکی از مسائلی که در این جلسه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت بحث امنیت اجتماعی بود و مسائلی که می‌تواند بر این موضوع موثر و تاثیرگذار باشد.
 
رییس قوه قضاییه با اشاره به اهمیت موضوع امنیت اجتماعی و تاکید رؤسای قوه مقننه و مجریه بر اهمیت این موضوع گفت:‌ در این جلسه تأکید شد که با تعامل قوا و همچنین همه عوامل دست ‌اندرکار بخصوص قوه قضاییه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و دیگر وزارتخانه‌های مربوطه، هرچه بیشتر در راستای تأمین امنیت اجتماعی تلاش و کوشش شود تا مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.
 
وی همچنین به اقدامات قوه قضاییه در این ارتباط اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه در طول این سال‌ها اقداماتی را در این زمینه انجام داده و برای پیشبرد هرچه بیشتر این مسأله همکاری قوا لازم و ضروری است.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.