تاکید تشکیلات خودگردان فلسطین بر نبش قبر یاسر عرفات

۲۳ آبان ،

1-928.jpg

به رغم مخالفت بعضی از اعضای خانواده یاسر عرفات، مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کردند که نبش قبر عرفات انجام خواهد شد و هم‌اکنون نیز زمینه‌سازی‌ها برای آغاز تحقیقات در جریان است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، “توفیق الطیراوی”، رئیس کمیته تحقیق در خصوص چگونگی درگذشت یاسر عرفات، رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیانگذار جنبش فتح اعلام کرد که زمینه‌سازی‌ها برای نبش قبر عرفات و برداشت نمونه از بقایای جسد وی در حال انجام است و نبش قبر وی انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: تشکیلات خودگردان در این جهت جدی و مصر است تا ابهامات پیرامون چگونگی مرگ یاسر عرفات کاملا روشن شود و هم‌اکنون نیز هماهنگی‌هایی با گروه‌های مرتبط با پرونده عرفات در فرانسه، سوئیس و روسیه برای نبش قبر وی در جریان است.

الطیراوی ادامه داد: تشکیلات خودگردان همهی تدابیر لازم را برای استقبال از کمیته‌های پزشکی فرانسوی و سوئیسی به عمل آورده تا آنها بتوانند هرچه سریع‌تر از بقایای پیکر عرفات نمونه‌برداری کنند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پیش‌تر بعضی از اعضای خانواده عرفات از جمله ناصر القدوه، خواهرزاده وی و رییس موسسه ‘یاسر عرفات’ اعلام کرده بودند که نبش قبر عرفات توهین به وی و همه فلسطینی‌ها است.

القدوه که پیش‌تر وزیر امور خارجه فلسطین نیز بوده، تاکید کرده بود: براساس اطلاعات پزشکی که به ما رسیده، اصولا نبش قبر عرفات هیچ فایده‌ای نخواهد داشت چراکه پس از چند سال آثار موادی که تیم‌های پزشکی به دنبال آن می باشند به طور کامل از بین می‌رود و حتی با نمونه‌برداری هم نمی‌توان حقیقت را فهمید.

مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین با استناد به سخنان خدیجه القدوه، تنها خواهر یاسر عرفات که گفته بود عرفات متعلق به همه فلسطینی‌ها است، اعلام کردند که خانواده رییس پیشین تشکیلات خودگردان با نبش قبر وی موافق است و این کار حتما انجام می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.