تاکید رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق و حکیم بر لزوم دستیابی به توافقی ملی

رئیس مشترک اتحادیه میهنی کردستان و رئیس ائتلاف گروه‌های ملی عراق بر لزوم دستیابی به توافقی ملی مطابق با قانون اساسی و به دور از فشارهای حزبی در راستای خدمت به مردم تاکید کردند.

تاکید رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق و حکیم بر لزوم دستیابی به توافقی ملی

به گزارش ممتاز نیوز، بافل طالبانی، رئیس مشترک اتحادیه میهنی کردستان در بغداد میزبان عمار حکیم، رئیس ائتلاف گروه‌های ملی عراق بود.

در این دیدار که قباد طالبانی، از اعضای دفتر سیاسی و شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز حضور داشت، دو طرف درباره شرایط سیاسی و امنیتی کنونی عراق و گام‌های برداشته شده برای تشکیل کابینه و راه‌های رفع مشکلات گفت‌وگو کرده و بر لزوم ایجاد بستری مناسب برای رفع موانع تاکید کردند.

دو طرف در بخش دیگری از این دیدار تاکید کردند باید گام‌هایی مطابق قانون اساسی و به دور از فشارهای حزبی و تحمیل، برای رسیدن به توافقی ملی در چارچوب منافع ملت و کشور برداشته شوند.

بافل طالبانی اظهار کرد: هنوز گروه‌های خردمند برای رسیدن به یک توافق و ترجیح منافع ملی بر منافع حزبی زمان دارند و این خواسته و نیازی مبرم در مرحله فعلی برای خدمت به منافع عمومی است.

عمار حکیم نیز گفت: عراق امروز به مسؤولی وفادار، راستگو، میهن‌پرست و آزاد نیاز دارد که از دستاوردها و اصول کشور و اهداف عمومی به دور از فشارهای سیاسی حفاظت کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.