تاکید رهبر معظم انقلاب بر فعالیت سالم سیاسی در دانشگاه‌ها/وزیر علوم از شیوه اعتدال دور شده است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: وزیر علوم باید براساس خط اعتدالی که دولت آن را مطرح کرده پیش می‌رفت اما برخی تصمیمات وی برای انتصاب رؤسای دانشگاه‌ها حکایت دیگری دارد.

“محمود نجابت” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عملکرد نامطلوب وزیر علوم و استیضاح وی، گفت: تمامی وزرا باید به تعهداتی که در روز اول کاری خود و رای اعتمادی که مجلس به آن داده، پایبند باشند. 
وی در ادامه تصریح کرد: وزیر علوم باید براساس خط اعتدالی که دولت آن را مطرح کرده پیش می‌رفت اما برخی تصمیمات وی برای انتصاب رؤسای دانشگاه‌ها حکایت دیگری دارد.

وی تصریح کرد: برخی از افرادی که در جریان فنته ۸۸ حضور داشته و ابراز برایت نکرده‌اند، امروز در دانشگاه‌ها منصب گرفته‌اند که این مساله می‌تواند خطر بزرگی برای همگان باشد. 

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بار‌ها گفته‌اند که دانشگاه نباید محل جولانگاه سیاسی شود، اظهار داشت: متاسفانه امروز در دانشگاه‌ها قرار است تشکل‌های دانشجویی خارج از اراده دانشجو تشکیل شود و وزیر علوم باید مانع شکل گیری چنین تشکل‌هایی شود.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی نگاهش نسبت به جامعه علمی کشورمان شوم است، بیان داشت: امروز جنگ حقیقی، جنگ علمی است، تنش‌های دفاعی و سیاسی تنها بهانه‌های غرب برای مانع تراشی در فضای علمی کشور است.

نجابت افزود: حرف امروز رهبر معظم انقلاب حرف جدیدی نیست بلکه ایشان در سال ۵۷ هم جلسات متعدد و هفتگی با دانشجویان در دانشگاه تهران می‌گذاشتند و همیشه مدافع فعالیت سالم سیاسی در دانشگاه‌ها بودند. 

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز د پایان با بیان اینکه نباید فعالیت سالم سیاسی با جولانگاه سیاسی در دانشگاه‌ها اشتباه گرفته شود، خاطر نشان کرد: متاسفانه در دوره اصلاحات شاهد تندروی‌ها بودیم و اگر امروز هم همینطور پیش برود وزارت علوم دیگر قادر به کنترل آن در دانشگاه‌ها نخواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.