تاکید رییس جمهور بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مازندران در بخش کشاورزی، صنعت و معدن

۱۸اردیبهشت،

رییس‌جمهور در جلسه کارگروه‌های تخصصی کشاورزی و معادن استان مازندران بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های این استان در راستای توسعه بیش از پیش بخش کشاورزی و صنعت و معدن تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه کارگروه‌های تخصصی کشاورزی و معادن استان مازندران با تقدیر از همه کسانی که در جهت آبادانی کشور تلاش می‌کنند، گفت: کشاورزان، دامداران، سرمایه‌گذاران در بخش‌های صنعت و معدن، خدمات و پشتیبانی و سایر دستگاه‌های کشور که مرتبط با کشاورزی و صنعت و معدن می باشند، نقش مهمی در توسعه و ایجاد ظرفیت‌های لازم برای تقویت این بخش ایفا می‌کنند.

رییس‌جمهور اظهار داشت: امروز فشارها برای ما فرصتی ایجاد کرده که از آن باید به نحو احسنت استفاده کرد و به قله‌های پیشرفت دست یافت.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه معتقدم تنها دو درصد از ظرفیت صنعت و معدن استان مازندران فعال شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: باید صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در این استان ایجاد و تقویت شود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه مطمئناً در آینده‌ فشار دشمنان برداشته خواهد شد، گفت: حتی در این شرایط نیز نباید هدف‌ها را تغییر داد و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که با استفاده از ظرفیت‌های کشور بویژه در بخش کشاورزی و صنعت و معدن اقتصاد کشور را فارغ از وابستگی به نفت اداره کرد.

در ادامه این جلسه پیشنهادات کارگروه کشاورزی در زمینه اختصاص تسهیلات ارزان قیمت برای اجرای طرح‌های نیمه تمام، تکمیلی و طرح‌های کشاورزی، تقویت زیرساخت‌های لازم برای توسعه کشاورزی و تکمیل شبکه‌های آبیاری و زهکشی سدها و ایجاد زمینه‌های مناسب برای توسعه تولید و پرورش آبزیان مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین اختصاص منابع مورد نیاز برای ایجاد، تکمیل و توسعه زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری از معادن استان مازندران، نظارت، ارتقاء دانش معدنی منابع انسانی و نوسازی، تجهیز و توسعه بخش معدن استان از جمله پیشنهادات کارگروه معدن مازندران بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.