تاکید سفیر سوریه بر استفاده از تجارب ایران در مقابله با کرونا

سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران با دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی و مدیر کل امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد و بر ضرورت استفاده از تجارب ایران در مقابله با کرونا تاکید کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در دیدار عدنان محمود با مثبت ارزیابی نمودن دیدارها و مذاکرات انجام شده بین آقای لاریجانی با رئیس‌جمهور سوریه و سایر مقامات در دمشق بر اجرای مفاد توافقات صورت گرفته و توسعه و تقویت همکاری‌های فیمابین به ویژه در زمینه اقتصادی تاکید کرد.

وی همچنین بر اهمیت مذاکرات سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه و حفظ توافقات آستانه و سوچی تاکید کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیر کل بین الملل مجلس با تبریک پیروزی‌های به دست آمده در عرصه مبارزه با تروریسم در ادلب، راه حل بحران موجود را سیاسی خواند.

عدنان محمود سفیر سوریه در تهران نیز در این دیدار ضمن حائز اهمیت دانستن سفر علی لاریجانی به دمشق، بر لزوم گسترش فعالیت‌های اقتصادی و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور با توجه به جنگ اقتصادی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران و سوریه تاکید کرد.

سفیر سوریه در تهران پیروزی‌های به دست آمده در مبارزه موفق با تروریسم را حاصل ایثارگری‌های ارتش سوریه و حمایت های جمهوری اسلامی ایران، روسیه و حزب الله لبنان دانست و گفت: توانستیم به خیلی از اهداف در مقابله با دشمن تروریستی منطقه و سوریه دست یابیم.

عدنان محمود در پایان ضمن ابراز همدردی و تسلیت برای درگذشت حسین شیخ الاسلام سفیر اسبق ایران در سوریه وی را شخصیتی وارسته و انقلابی خواند که اقدامات شایسته‌ای در زمان تصدی سفارت در روابط دو کشور انجام داد.

وی همچنین همکاری دو کشور در مبارزه با ویروس کرونا و استفاده از تجارب جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را ضروری خواند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.