تاکید فراکسیون رهروان ولایت بر تعامل با سایر قوا و حفظ استقلال مجلس+اولویت برنامه‌ها

به گزارش خبرآنلاین، متن این بیانیه به شرح زیر است:

ملت بزرگ ایران با حضور گسترده خود در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مسوولیتی سنگین و بار عظیمی را بر دوش منتخبان نهاد، کسانی که توفیق یافتند از جانب مردمی سرافراز و یگانه در عالم، مدال وکالت دریافت کنند. اکنون در برابر خداوند بزرگ مسوولانه ایستاده و با کمال تواضع و بندگی مسئلت دارند که توفیق ادای دین را بیابند.

پس از استعانت از حضرت حق، با توجه به مجموعه جوانبی که مورد بررسی قرار گرفت، ضرورت حرکتی نو در مجلس نهم برای انجام وظایف بهتر نمایندگی اجتناب ناپذیر گردیده است.

گرچه خوشبختانه اکثر قاطع نمایندگان مجلس افراد اصولگرا هستند، اما این وجه به تنهایی نمی‌تواند عامل درک مشکلات واقعی جامعه و پرهیز از افراط و تفریط شود، دارا بودن دانش و تجربه کافی، داشتن روحیه‌ای منطقی و اعتدالی در عرصه بین‌المللی و داخلی به همراه رفتاری با سعه صدر و تحمل دیگران با نظرها و سلایق گوناگون نیز از وجوهی است که باید بدان اهتمام جدی ورزید.

از این رو ما جمعی از نمایندگان اصولگرا که به دنبال پرهیز از هیاهو و جنجال سیاسی بوده و تلاش اصلی خود را به رفع مشکلات مردم و نظام در عرصه داخلی و خارجی می‌دانیم در قالب فراکسیونی جدید به یاری خداوند متعال در مجلس بدین شرح فعالیت خواهیم کرد:

۱-       اساسی‌ترین وظایف خود را اجرای تدابیر رهبری معظم انقلاب اسلامی و پیگیری رفع مشکلات اساسی و معیشتی مردم به خصوص در حوزه اقتصاد می‌دانیم همانگونه که رهبری گرانقدر شعار سال ۹۰ و ۹۱ را در این حوزه قرار دادند.

۲-       آرمان بزرگ و جاودانه حضرت امام خمینی (ره) که “مجلس در راس امور است” و مقام معظم رهبری نیز بارها بر آن تاکید کرده‌اند را در عمل پیاده کرده، توفیق وکیل المله بودن را نشان افتخاری برای خود دانسته که حفظ و عمل به آن را بزرگترین شرافت می‌دانیم.

۳-       تعامل سازنده با قوای مجریه و قضاییه و سایر نهادهای نظام البته با حفظ استقلال مجلس و توجه به امر قانونی تفکیک قوا سرلوحه برنامه خواهد بود.

۴-       آرام‌سازی فضای سیاسی و رسانه‌ای جامعه و پرهیز از شعارزدگی و دوری از سروصدا و جنجال‌ها برای اموری که در پیشرفت کشور موثر نبوده یا گرهی از مشکلات مردم را باز نمی‌کند به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

۵-       در عرصه بین‌المللی با همه توان از منافع ملی و بیداری اسلامی حمایت کرده و مقابله با باج‌خواهی قدرت‌های ستمگر به ویژه آمریکا که راه برگشت ناپذیر ملت است را تداوم خواهیم بخشید.

۶-       تعالی فرهنگی جامعه و تلاش برای گسترش اخلاق کریمانه با تصویب قوانین کارشناسی و نظارت بر اجرای آن از فوری‌ترین اموری است که باید به آن پرداخته شود.

۷-       رونق کسب و کار و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی که بتوان با کشورهای پیشرفته در این عرصه رقابت کرد از اولویت‌های مهم مجلس نهم مجلس جدید باشد.

۸-      تحرک بخشی به ساختار اداری کشور، رفع قوانین دست و پا گیر و ریشه کن کردن فساد اداری که مردم را شدیدا آزار می‌دهد از برنامه‌های پراهمیت است.

در پایان از خداوند بزرگ توفیق شناخت و عمل به وظایف و جلب رضایت حضرت ولیعصر (عج) و خدمت به مردم شریف و عزیز ایران و آرزوی سلامتی و سعادت روزافزون برای رهبری معظم انقلاب اسلامی را مسئلت داریم.

فراکسیون اصولگرایان (رهروان ولایت)

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.