تاکید فرمانده معظم کل قوا بر استفاده مطلوب‌تر از سربازان وظیفه

معاون نیروی انسانی سپاه در نشست خبری عنوان کرد:

فرمانده معظم کل قوا در خصوص استفاده مطلوب تر از سربازان وظیفه در بخشی از مشاغل کادر تاکید داشته اند که این امر در سپاه مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد کریمی معاون نیروی انسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد در پاسخ به سوالی مبنی بر بکارگیری سربازان بومی تاکید کرد : امروز در نیروهای مسلح ، بخصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بومی گزینی مورد توجه قرار دارد. اما با توجه به اینکه در نیروهای مسلح بدلیل تنوع ماموریت ها نسبت به اقتضائات موجود عمل می شود در برخی مناطق بنا بر ضرورت نیروهای وظیفه از سایر نقاط تامین می شوند.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران بیش از ۷۰ درصد از نیروهای وظیفه خود را بصورت بومی بکارگیری کرده است و تمامی سربازان متعهد در محل زندگی و ازدواج خود مشغول انجام خدمت مقدس سربازی می باشند.

وی با اشاره به تاکیدات فرمانده معظم کل قوا در استفاده مطلوب تر از سربازان وظیفه گفت: ایشان در رهنمودهای خود تاکید داشته اند که بخشی از مشاغل کادر به نحوی پیش بینی شود که استفاده مطلوب و مناسب تری از سربازان صورت گیرد که این مهم در سپاه مورد توجه قرار گرفته و رو به بهبود می باشد .

وی با اشاره به حقوق سربازان اظهار داشت: به این منظور پیشنهادی در ستاد کل نیروهای مسلح آماده شد و برای حقوق پرسنل وظیفه سقف و کفی تعیین گردید. و سربازان متاهل و دارای تحصیلات بالاتر در این طرح مورد توجه ویژه قرار گرفته اند اما از آنجایی که این پیشنهاد باید به دولت می رفت و بصورت لایحه به مجلس ارائه می شد ، در مرحله تصویب قرار گرفت و شورای نگهبان با توجه به مسئله تامین بار مالی ، آنرا به مجلس باز گرداند.

معاون نیروی انسانی سپاه اظهار داشت: آخرین تصمیمات در مورد حقوق سربازان به دولت واگذار شده که در حد توان در لایحه بودجه پیش بینی کنند.

وی همچنین در خصوص برنامه های سپاه در بکارگیری سربازان با در نظرگرفتن تخصص، تحصیلات و توانمندی آنان تصریح کرد : در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بدلیل تنوع ماموریتها در حوزه های مختلف سخت ، نیمه سخت و نرم امکان بکارگیری سربازان در حوزه های مرتبط با تحصیلات و توانمندی آنان وجود دارد و به همین منظور در دو سال گذشته آموزش های فنی و حرفه ای در سپاه برای سربازان آغاز شده و این رویکرد مورد توجه جوانان و نیروهای وظیفه قرار گرفته است.

معاون نیروی انسانی سپاه در پایان پیرامون وضعیت استخدام نیرو در سپاه نیز گفت: با در نظرگرفتن این که ورودی های اول سپاه در حال خارج شدن هستند هر چند بخش موردنیاز سپاه با توجه به تجریه و سابقه شان حفظ می شوند اما در برنامه پنجم سپاه پیش بینی افرادی جایگزین خروجی های سپاه شده است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.