تاکید لاوروف بر اجرای مصوبات نشست ژنو/ دیدار مثبت عنان با بشار اسد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا) “سرگئی لاوروف” در دیدار با هیئتی از مخالفان سوری در مسکو گفت : روسیه به اجرای توافقات نشست ژنو درباره توقف فوری خشونتها و ایجاد راهکاری سیاسی که طی آن مردم سوریه خود سرنوشتشان را رقم بزنند، اهتمام خاصی دارد.

وزیر امور خارجه روسیه بیان کرد: امیدواریم توافقات نشست ژنو اجرایی شود و روسیه یکی از معدود کشورهایی است که با همه گروههای سوری در راستای اجرای طرح موفقیت طرح کوفی عنان تعامل قوی داشته است.

این در حالی است که شبکه العربیه در خبری فوری اعلام کرد: کوفی عنان نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار خود را با بشار اسد سازنده توصیف کرده است.

این شبکه اعلام کرد: نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه پس از دیدار با بشار اسد خاطرنشان کرده است: بر ضرورت توقف خشونتها و انجام گفتگوهای سیاسی تاکید کردیم.

از سوی دیگر پایگاه روسیا الیوم در خبری با عنوان گروههای مسلح لیبیایی در سوریه حضور دارند، به نوار ویدئویی که یک سوری برای آن ارسال کرده است و در آن به مشارکت المهدی الحاراتی معاون رئیس شورای نظامی طرابلس و فرمانده تیپ الامه در حومه ادلب اشاره کرده است.

البته این پایگاه درباره صحت اطلاعات این نوار ابراز اطمینان نکرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.