تاکید معاون اول رئیس‌جمهور بر توسعه صادرات غیر نفتی

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

در جلسه بررسی مشکلات استان‌های غرب کشور صورت گرفت

جلسه بررسی راهکارهای توسعه مبادلات مرزهای غربی کشور عصر دیروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به برخی مشکلات و موانع موجود پیش روی توسعه استانهای غرب کشور خاطرنشان کرد: توسعه روابط تجاری با کشور عراق یکی از راههای توسعه استانهای غرب کشور است و لذا لازم است یک مدیریت واحد و فرا دستگاهی در مرز‌ها ایجاد شود تا مشکلات ناشی از مقررات دست و پاگیر و برخی موانع گمرکی که تجار و بازرگانان دو کشور با آن روبرو هستند، مرتفع شود.  
 
معاون اول رئیس جمهوری بر اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی کشور تاکید کرد و گفت: امروز فرصتی منحصربفرد و بی‌نظیر برای توسعه صادرات بخصوص به بازار عراق فراهم شده که می‌توانیم با استفاده از این فرصت، اهداف پیش بینی شده در سیاستهای کلی اقتصادی مقاومتی را محقق کنیم.  
 
جهانگیری با اشاره به پیشنهادات مطرح شده از سوی استانداران غرب کشور و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی با عراق، این پیشنهادات را خوب و سازنده دانست و از دستگاه‌های اجرایی مربوطه خواست ظرف دو هفته راهکارهای اجرایی و مشکلات و موانع پیش روی این پیشنهادات را بررسی کنند تا هرچه زود‌تر شاهد تسهیل امور گمرکی و مرزی میان دو کشور و ارتقاء سطح مبادلات دو کشور باشیم.  
 
وی از استانداران استانهای مرزی نیز خواست برای رفع مشکلات و موانع موجود در امور گمرکی در مرز‌ها تصمیمات لازم را اتخاذ و گزارشات مربوط به کاستی‌ها و نواقص را ارسال کنند.  
 
در این جلسه که وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت، ‌معدن و تجارت، ‌استانداران خوزستان، ایلام، آذربایجان غربی، کرمانشاه و نمایندگان دستگاههای مربوطه نیز حضور داشتند، قاسمی؛ مشاور معاون اول رئیس جمهور و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی با عراق، گزارشی از جلسات برگزار شده و بررسی‌های صورت گرفته برای شناسایی موانع پیش روی توسعه استانهای غرب کشور و افزایش روابط تجاری با عراق ارائه کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.