تاکید هاشمی بر ائتلاف این سه نفر

۳۱فروردین۱۳،

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در پاسخ به سوالی مبنی بر پیشنهاد هاشمی برای ائتلاف جهانگیری، روحانی و خاتمی گفت: ما امیدواریم چنین اتفاقی بیفتد و هنوز برای این اتفاق دیر نشده است و آقای هاشمی هم تاکید دارند که چنین اتفاقی رخ دهد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در نشستی که از سوی سازمان جوانان حزب اسلامی کار و شاخه دانشجویی و با همکاری جوانان مجمع نیروهای خط امام (ره) با عنوان «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» برگزار شد، با بیان اینکه “به کار گرفتن روش‌های قانونی، عقلانی و کارشناسی برای اصلاح مدیریت و حکومت به تحلیل آقای روحانی نزدیک است”، گفت: درک چنین تحلیلی برای تصمیم‌گیری‌های سیاسی مهم است. آقای روحانی نزدیک‌ترین گفتمان به دوره اصلاحات محسوب می‌شود؛ اگرچه ویژگی‌هایی که ایشان دارند، برای اصولگرایان و برای اشخاصی همچون بعضی روحانیون تنگ نظر قابل تحمل نیست و وجود چنین ویژگی‌هایی برای ما این تکلیف را ایجاد می‌کند که از ایشان دفاع کنیم.

گزیده اظهارات وزیر اطلاعات دولت اصلاحات را به نقل از ایسنا می خوانید:

*من مطمئنم شانس آقای روحانی در بین خواص و نخبگان که در این دوره بیش از هر زمان دیگری تحقیر شده‌اند، بیشتر از هر شخص دیگری است. من نسبت به یک ماه پیش امیدم بیشتر است که آقای روحانی یکی از دو قطب کاندیداها شوند و ما شاهد یک انتخابات با شکوه و حماسی باشیم.

*طبق اطلاعاتی که من دارم، قطعا آقایان هاشمی و خاتمی نمی‌آیند، اجماع اصلاح‌طلبان به چند عامل بستگی دارد؛ یکی اینکه آقای قالیباف بماند یا نماند. اگر آقای قالیباف در عرصه بماند، خودش یک طرف میدان قرار می‌گیرد. مساله دیگر این است که آیا بعضی نیروهای حاکمیتی تا آخر بی‌طرف خواهند ماند یا خیر؟ که البته قرائن نشان می‌دهد این نیروها بی‌طرف می‌مانند. مهم‌تر از همه اینها این است که دولت در این مسیر چه می‌کند. اگر دولت غایب این انتخابات باشد و نیروهای حاکمیتی هم بی‌طرف بمانند و آقای قالیباف هم در صحنه نماند، در آن صورت شکست اصولگرایان از اصلاح‌طلبان قطعی است.

*من نگفتم آقای روحانی اصلاح‌طلب است. ایشان روش‌های اصلاح‌طلبانه دارد و نگاه سازندگی‌شان شبیه دولت آقای هاشمی و نگاه توسعه‌گرایانه‌شان نه فقط در بحث سیاسی بلکه در بحث‌های اقتصادی و فرهنگی هم هست. ممکن است بعضی اصلاح‌طلبان بگویند که آقای روحانی از ما نیست، در حالی که این حرف بدی است چون حزب نباید تعصب حزبی داشته باشد و باید نتیجه کار حزبی را دید. بیان چنین حرف‌هایی بچه‌گانه است و باید دانست آقای روحانی تنها کاندیدایی است که می‌داند چه می‌کند و چه مسئولیتی را می‌پذیرد و برنامه‌اش را آماده کرده است.

*{در پاسخ به سوالی مبنی بر پیشنهاد هاشمی برای ائتلاف جهانگیری، روحانی و خاتمی} ما امیدواریم چنین اتفاقی بیفتد و هنوز برای این اتفاق دیر نشده است و آقای هاشمی هم تاکید دارند که چنین اتفاقی رخ دهد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.