تاکید کاربران اینترنت بر حق پاکسازی اطلاعات کاربران در وب

۳۱فروردین۱۳،

تاکید کاربران اینترنت بر حق پاکسازی اطلاعات کاربران در وب

تاکید کاربران اینترنت بر حق پاکسازی اطلاعات کاربران در وب

بخش اعظم کاربران اینترنت بر این باورند که امکان پاکسازی اطلاعات شخصی از پایگاه اینترنتی‌هایی مانند فیس بوک و گوگل باید به عنوان یک حق بدیهی پذیرفته شود.

به گزارش راسخون به نقل از فارس، وی تری نوشت : این کاربران می‌گویند مدیران پایگاه اینترنتی‌هایی مانند گوگل و فیس بوک باید بپذیرند که هر عضو این پایگاه اینترنتی باید بتواند در هر لحظه که اراده کرد، فایل‌ها و داده‌های شخصی خود را به طور کامل از آنها پاکسازی کند و گردانندگان این پایگاه اینترنتی ها حق ندارند به بهانه‌های مختلف اطلاعات شخصی اشخاص را برای ماهها و سالها بر روی سرورهایشان نگهداری کنند.

نظرسنجی این پایگاه اینترنتی نشان می دهد که ۸۲ درصد کاربران دوست دارند، در صورت تمایل و درخواست اطلاعات شخصی‌شان از پایگاه اینترنتی های یاد شده پاکسازی شود.

البته تنها ۱۷ درصد کاربران معتقد بوده‌اند که شرکت‌ها باید برای دسترسی به اطلاعات کاربران و جمع آوری این اطلاعات با تمهیدات سخت‌گیرانه مواجه شوند.

محققان می‌گویند این نتایج تعجب آور نیست و کاربران شبکه های اجتماعی بزرگ و پایگاه اینترنتی های مشهوری مانند گوگل بارها به سبب بی توجهی به حریم شخصی‌شان دست به اعتراض زده‌اند.
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.