تایید جایگاه اول ایران در تولیدات علمی خاورمیانه از سوی “نیچر”

۵ م دیماه ،

دکتر مصطفی قانعی با اعلام این خبر به مهر افزود: بر اساس مقاله انتشار یافته در مجله معتبر نیچر با موضوع ترسیم جایگاه بین‌المللی ۳۹ کشور پیشرو جهان در عرصه تولید علم، جایگاه شاخص جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه و در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی مورد تایید قرار گرفت.

وی اظهار داشت: بر اساس مقاله انتشار یافته در مجله نیچر با موضوع ترسیم جایگاه‌ بین‌المللی کشورهای جهان از دیدگاه تولیدات علمی در ۱۱ ماه اخیر، کشور ایران با ۲۰۰۶۵ مقاله و سهم ۴۴/۰ درصدی از مقالات یک درصد برتر جهان در رتبه اول منطقه خاورمیانه و کشور ترکیه با ۱۹۳۹۶ مقاله و سهم ۴۷/۰ درصدی از مقالات یک درصد برتر در رتبه بعدی قرار گرفت.

معاون تحقیقات و فناوری افزود: در بخشی از مقاله خبری مذکور که در ماه جاری در مجله نیچر(۳۶۶ days: 2012 in review) به چاپ رسید به ترسیم جایگاه بین‌المللی ۳۹ کشور پیشرو جهان در عرصه تولید علم، جایگاه هر کشور در منطقه جغرافیایی مربوطه و سهم آن از مقالات یک درصد برتر جهان پرداخته شده است. در نقشه علمی ارائه شده جایگاه بین‌المللی کشور ایران نه تنها در منطقه خاورمیانه بلکه در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی شاخص است.

دکتر قانعی اضافه کرد: براساس مقاله مذکور کشور انگلستان با ۸۶۵۴۴ مقاله و سهم ۴۴/۱ درصدی از مقالات یک درصد برتر جهان در جایگاه اول اروپا، کشور چین با ۱۵۹۱۲۱ مقاله و سهم ۵۶/۰ درصدی از مقالات یک درصد برتر در جایگاه اول آسیا و اقیانوسیه و کشور آمریکا با ۳۱۱۹۷۵ مقاله و سهم ۱۹/۱ درصدی از مقالات یک درصد برتر در جایگاه اول قاره آمریکا قرار دارند.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.